סרטון מבוא לריצה טבעית חלק ב: אימון עם שיטת אלכסנדר

יואב טלר ריצה טבעית Leave a Comment

כדי לפתח טכניקת ריצה טבעית אנחנו צריכים להתאמן – זה לא בא לנו ספונטני. עם הזמן והאימונים זה הופך להיות טבע שני בשבילנו. איך שיטת אלכסנדר מאפשרת לנו לעבור לריצה טבעית? סרטון שני בסדרה (4 דקות).


גירסת הטקסט לחובבי הקריאה:

מה זו ריצה "הוליסטית"?

ריצה טבעית היא הוליסטית. מה זה אומר? שאנחנו עובדים על כל חלקי הגוף כדי להביא אותם לאיזון מסוים, לקואורדינציה מסוימת. אל תצפו לעבוד רק על כפות הרגליים ("לא לנחות על העקבים") כדי שהריצה שלכם תהיה פתאום טבעית.

למה כל הגוף? כי ריצה היא פעילות כנגד כוח המשיכה, ואנחנו ציר שזז על שתי רגליים. חייבים להשתלט על הציר הזה כדי להשתלט על הכל. מכף רגל ועד ראש.

הדבר הראשון שאנחנו צריכים ללמוד…

הוא מבנה גוף בסיסי מאוד, שלושה חלקים עיקריים, שהם ראש, גו וגפיים. ברוב שעות היום, רובנו לא משתמשים בחלקי הגוף שלנו כמו שצריך. זה אומר לדוגמא, שהרגליים "פולשות" לגו והגב התחתון שלנו מתפקד כמו רגליים. במלים אחרות, מתקפל כל הזמן, סופג עומס מיותר ועוד.

כשאנחנו יושבים עם מבנה לא טוב זה סיפור אחד, אבל כשאנחנו לוקחים את הגוף לפעילות עצימה כמו ריצה פתאום, חלוקת המבנה השגויה יכולה לגרום להמון בעיות ופציעות. יש בריצה אימפקט (זעזוע) שאין בפעילויות אחרות, ולכן כדאי שנדע איך לנקז את הזעזוע הזה באופן טבעי – לפי העיצוב המקורי שלנו.

שרירים

מבחינת השרירים, איזון לא טוב גורם לכך ששרירים מסוימים עובדים מאוד קשה ולוקחים על עצמם את הכל, לעומת שרירים אחרים שעובדים פחות מדי.

זה נפוץ מאוד ברמת השרירים הפנימיים (עובדים פחות מדי) מול החיצוניים (עובדים יותר מדי). ברמת שרירי הגו (עובדים פחות מדי) מול שרירי הרגליים (עובדים יותר מדי), ויש עוד כל מיני דוגמאות.

עם המעבר לריצה טבעית, השרירים יעבדו באופן שיותר מתאים להם.

הרעיון של שיטת אלכסנדר

ליצור:

  1. תקשורת עם הגוף (מודעות) – כדי…
  2. לעשות משהו עם התקשורת הזו:
    1. לדייק את ההפרדות הנכונות בין חלקי הגוף (ראש, גו וגפיים כבסיס)
    2. ליצור מערכת יחסים מאחדת בין החלקים: השלם.

מה שנקרא בשפה המקצועית: separation for relation.

בריצה הטבעית אנחנו עובדים על ההפרדות בין הראש לגו ובין הגו לגפיים, ובכוח שמאחד את כולם לתוך התוצאה הנכספת: ריצה קלילה יותר, בטוחה יותר, זורמת יותר, מעגלית יותר, מלאה יותר.

בסרטון הבא אני אסביר על:

  • כלי העבודה הראשי בשיטת אלכסנדר
  • איזה תוצאות אפשר להשיג בזכות הריצה הטבעית עם שיטת אלכסנדר
  • אופי האימונים הקבוצתיים שאני מעביר.

בלוג הריצה הטבעית:
https://www.bodyguide.co.il/category/running/

הירשמו לרשימת התפוצה של בלוג הריצה הטבעית: 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.