שחרור מפרק הלסת והורדת סטרס כוללת בחיי היום יום

יואב טלר אורח חיים בריא, שיטת אלכסנדר ושיקום גופני Leave a Comment

השבוע פגשתי רופאת שיניים שסיפרה לי על עלייה משמעותית בכמות האנשים ששוברים לעצמם את השיניים עקב חריקת שיניים. מתי זה קורה? ביום ובלילה, בגלל שאנחנו נועלים את הלסתות שלנו, חורקים שיניים ובאופן כללי – יש יותר מדי מתח במפרק הלסת שלנו. הפוסט היום יעסוק בשחרור מפרק הלסת ושחרור מתח בתמונה הגדולה של החיים.

לפני הרבה שנים פ.מ. אלכסנדר המציא רצף של פעולות שנקרא the whispered ah, ומטרתו להביא מודעות למפרק הלסת והפנים וליצור שם שחרור מתח.

פניתי לגוגל ומצאתי פוסט קצר נהדר באנגלית של מורה לאלכסנדר מקליפורניה, קונסטנס קלייר-ניומן. תירגמתי אותו למען כולנו, ואתם מוזמנים לקרוא אותו כאן למטה ולעשות מה שהיא אומרת.

צילמתי וידאו שלם שמסביר את הרקע לנושא המתח בלסתות, אני מדגים בו את פעולת שחרור המתח מהלסתות, ואחרי זה מדבר על סטרס באופן כללי: כי אי אפשר להסתפק בשחרור הלסת – וכדאי לאמץ לעצמכם דרך לשחרור סטרס באופן יסודי.

תוכן העניינים בסרטון:

0:00 הקדמה
0:54 איך מצטבר מתח במפרק הלסת – ביום ובלילה
3:34 איך שיטת אלכסנדר יכולה לעזור בשחרור מפרק הלסת
5:32 פעולת שחרור מפרק הלסת (התרגום של קונסטנס בפסקה הבאה)
12:56 להעיר את המודעות למפרק הלסת שלכם
13:49 מעבר ללסתות – שחרור סטרס, התמונה הגדולה
14:29 הרגלי תנועה, יציבה, שרירים וסטרס
14:53 מתח נפשי/רגשי, הורדת צריכת סטרס דרך החושים
16:21 החץ השני – לוותר על המערבולת הפנימית של הסטרס
17:56 שחרור סטרס קיים – חשוב לכולנו
18:39 שיטת אלכסנדר – בחירה, גירוי ותגובה להורדת סטרס.
20:20 שחרור סטרס בעזרת הרפואה הסינית
23:10 תרגול הוליסטי לשחרור סטרס

שחרור מפרק הלסת – תרגום לעברית: whispered ah

שחרור מפרק הלסת – מתוך האתר של קונסטנס קלייר-ניומן – הלינק לטקסט המקורי מתחת לתרגום:

הביאו את המודעות שלכם לאזור הפנים בזמן שאתם קוראים את הפוסט. הניחו לשרירי הפנים שלכם להתרכך. רככו את אזור העיניים, בלי לעשות שום דבר מיוחד. הכוונה שלכם תאפשר למערכת העצבים ליצור שינוי.

עכשיו אפשרו לשרירי הלחיים שלכם להרפות את המתח שמוחזק בהן.

הביאו את המודעות שלכם אל הלסת, ותנו ללסת לנוח במקומה בקלות. אין צורך להחזיק אותה כלפי מעלה לכיוון הפנים. הניחו לשפתיים שלכם לגעת אחת בשנייה בעוד השיניים שלכם נפרדות ושרירי הפנים משתחררים עוד קצת.

שרירי הלסת שלכם מגיעים גם לאזור האוזניים. מתחת לאוזניים תמצאו את מפרק הלסת. אפשרו למרווח להיפתח במפרק הלסת בעוד אתם עוזבים את השרירים שמסביבו.

הניחו ללשון שלכם לנוח בנחת בתוך חלל הפה. בסיס הלשון שלכם נמצא עמוק באזור הגרון. דמיינו או חשבו שחלל הגרון שלכם רחב ומתמלא במקום.

תנו למודעות שלכם להגיע לשכבות השונות של שרירי הצוואר, מבסיס הגולגולת למעלה ועד לעצם הבריח למטה. יש לכם שרירי צוואר גדולים וקטנים שפועלים בכיוונים שונים, ישנן רצועות, גידים ורקמות חיבור שונות. הזמינו את כל השרירים והרקמות של הצוואר שלכם לעזוב את כל המתח המיותר שהצטבר בהן.

תנו לעצמכם לשחרר נשיפה עדינה בלחישת "הא…" מתמשך, בעוד אתם מניחים ללסת שלכם להיפתח מהמפרק שמתחת לאוזניים. הניחו לאוויר להיכנס חזרה, וחזרו על הפעולה הזו כמה פעמים. הבחינו בקלילות של שחרור הלסת כלפי מטה ובתחושת המרווח שנפתח במפרק הלסת, בתחושת הצוואר והפנים. הכוונה שלכם איפשרה לכל זה לקרות.

הטקסט המקורי באנגלית באתר של קונסטנס קלייר-ניומן.

אוסף הטיפים החשובים ביותר לישיבה מול מחשב

להתחבר לגוף * לשפר את היציבה והיציבות תוך כדי ישיבה במשרד * לחסוך זמן, אנרגיה וכסף וליצור פתרון קבע * להבין מה ההרגלים המזיקים שלך ואיך לתקן אותם כדי למנוע בעיות ולהתחזק * ולדעת איך לסדר את עמדת העבודה באופן שיטיב עם הגוף.

    מאת יואב טלר | bodyguide.co.il
    אתם יכולים גם להירשם לרשימת התפוצה של הבלוג בלחיצה כאן

    Powered By ConvertKit

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.