כאבי גב תחתון: לדעת לצאת מזה, בכוחות עצמנו.

יואב טלר ישיבה מול מחשב Leave a Comment

אנחנו יושבים רוב היום. חלפו להן התקופות בהן כולנו עבדנו עם כל הגוף, תחת השמש הקופחת. מזמן. מה הקשר בין המציאות הדיגיטלית-משרדית של ימינו ובין כאבים בגב התחתון?

על מה אנחנו יושבים?

הבחור בתמונה יושב על הגב שלו. יותר ספציפית אפשר לומר שהוא יושב על חוליה אחת או שתיים; ובין חוליות ישנם דיסקים. מימין – מה שנראה במבט רנטגני: החוליות לוחצות על הדיסקים – הדיסקים לוחצים על חוט השדרה והעצבים.

הדבר הנעים למראה למעלה הוא פריצת דיסק: מצב קיצוני בו לחץ מתמשך או פתאומי גורם לנוזל מתוך הדיסק (בלבן-אפור) ללחוץ על העצב (בסגול) אשר יוצא מתוך חוט השדרה. גם לפני המצב הקיצוני הנ"ל ישנם כאבי גב – ואיזה מזל שיש – כאבים הם אזהרה מבורכת של הגוף לפני משבר גדול יותר. לחץ של הדיסק על העצב, טרם פריצה, יגרום לכאבים, לעיתים עזים מאוד. כמו כן יכול לגרום הלחץ לנימולים או כאבים באיברים אליהם מגיע העצב – כמו הרגליים לדוגמא.

הדרך הטובה: על מה צריך לשבת?

הבחורה בתמונה יושבת על הדבר הנכון: עצמות הישיבה. שני שפיצים בתחתית האגן אשר נועדו לקבל את משקל הגוף ולהעביר אותו למשטח עליו יושבים. חוליות הגב התחתון שלה נראות כמתואר בצד ימין – אחת מעל השנייה, כבר לא מקופלות.

איך יוצרים את השינוי?

אם אתם מסוגלים לשבת כמו הגברת בתמונה – מצבכם לא רע. העניין המרכזי שעליכם להקדיש אליו תשומת לב – הוא תשומת לב. מדוע? מפני שאתם רגילים לשבת על הגב התחתון שלכם ב"אוטומט" – זהו הרגל. שינוי הרגלים מתחיל באמצעות תשומת לב לגוף, או במילים אחרות – מודעות.
אם אתם מתקשים לשבת כמו הגברת בתמונה – נסו להגביה את הכסא ולא לנעול את הגב. הנחיות לגבי גובה כסא מתאים תמצאו כאן. אם בכל זאת קשה לכם לשנות את אופן הישיבה שלכם, אני ממליץ לפנות לאיש מקצוע בתחום – אפשר לפנות אלי כאן, גם לשאלות או בירורים. זכרו כי הדבר שכיח ביותר ומאפיין כיום חלק ניכר מהאוכלוסיה.

מדוע לפנות לאיש מקצוע?

משום שהשינוי של צורת הישיבה אינו מחזיק מעמד בלי הבסיס: הדינמיקה הפנימית. זהו החלק החי של העניין, אשר מקנה לאדם יציבות וקשור למערכת הנשימה. גם במצבים סטטיים כמו ישיבה, אנחנו לא אמורים לקפוא, והדינמיקה הפנימית שואפת להמשיך לפעול. ואני מפרט:

אדם שיושב על הגב שלו, בדומה לאיש בתמונה הראשונה, רגיל להישען על העצמות. משמעות העניין היא – שאותה מערכת שאיפשרה לו להיעמד על שתי רגליים כשהיה קטן, לא נושאת בנטל והיא חלשה. לא מדובר רק בשרירים, אלא בכל המערכות הרלבנטיות – שרירים לא עובדים לבד.
אם ניקח את האיש ונעביר אותו לישיבה "נכונה", רוב הסיכוים שהוא לא יחזיק מעמד ויקרוס שוב. האיש אינו יודע כיצד להפעיל את המערכת הפנימית בגוף לצרכי התרוממות ועושה זאת בעזרת שרירים גדולים אשר מחזיקים אותו נוקשה, זקוף ו"ישר" – לזמן קצר בלבד…

המסלול השיקומי - שיעור פרטי בסטודיו

המסלול השיקומי – שיעור פרטי בסטודיו

במסלול השיקומי, האיש ילמד להפעיל את התמיכה הפנימית. הוא יוכל לשבת, לעמוד, ללכת, לרוץ ולעשות כל דבר אחר – בלי לקרוס, לאורך זמן. קשה ללמוד להפעיל אותה לבד ללא ניסיון קודם, אבל היא משנה ובונה את הגוף ואת האדם בכל מה שהוא עושה, והמודעות שמפעילה אותה, נותנת לכל אחד שליטה מלאה יותר על גופו.

מי שרוצה להתעדכן כשאני מפרסם פוסטים נוספים בנושא פיתוח מודעות גופנית בחיי היום יום, יכול להירשם לרשימת התפוצה למטה ולקבל מקבץ פוסטים ועדכונים כאלו, אחת לחודש.


שתף את הפוסט: [addtoany]

הרשמה לבלוג: פוסטים חדשים אליך למייל.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.