פיתרון משולב לבעיות מפרקים: שיטת אלכסנדר, דיקור סיני וחימום עם מוקסה

יואב טלר רפואה סינית ושיאצו, שיטת אלכסנדר ושיקום גופני Leave a Comment

לפניכם וידאו מלפני כמה ימים: טיפול במרפק טניס – tennis elbow:

חימום אזורים כואבים ומתוחים – גם לבד בבית

חימום יכול לעזור לכם עם כאבים בכל הגוף. נסו לראות איך הכאב או המתח שלכם מגיבים לכרית חימום, מקלחת או אמבטיה חמה. אני נותן למטופלים סיגר מוקסה לשימוש בבית ואתם יכולים גם לקנות לעצמכם בחנויות של מטפלים.

חפשו בגוגל "סיגר מוקסה" ואתם יכולים להזמין לעצמכם חבילה הביתה – זה יעיל יותר ממקלחת חמה או כרית חימום כי זו אש אמיתית, ולכל צמח יש איכות אחרים אם תבעירו אותו כשהוא מיובש. האיכות של הלענה הספציפית הזו מעודדת תנועה של דם, וזה גורם משמעותי של כאבים – תנועה לא טובה של דם במקום.

איך משתמשים בסיגר מוקסה?

  1. ודאו שחימום מקל על הבעיה. אם המקום חם מאוד למגע ואדום – חימום יכול להחמיר (לרוב זה לא המצב).
  2. הדליקו את הסיגר, רצוי עם מצית.
  3. קרבו את הסיגר למרחק של שני ס"מ (בערך) מהעור והניעו אותו לאורך האזור הכואב או המתוח למשך כמה דקות, מפנים הגוף – כלפי חוץ. הסיגר יוצר הרבה עשן אז אווררו את החדר. אם חם מדי – הרחיקו את הסיגר מעט והמשיכו. כל אחד מגיב לזה אחרת.
  4. הפסיקו אחרי דקה או שתיים ובידקו אם יש הקלה על המקום – והמשיכו אם צריך.

בהרבה מקרים, במיוחד עכשיו בחורף, החימום מקל על הכאב. מתי חימום לא מתאים? כשהמקום חם למגע אפילו מבעד לבגדים – אבל זה מקרה פחות נפוץ. בכל מקרה, קירור המקום עם קרח נפוץ מאוד ברפואת הטראומה המערבית, ברפואה הסינית קירור לא מומלץ בדרך כלל כי הוא פוגע בזרימת הדם לאזור.

מוקסה בצורות שונות – לשימושים שונים. המעוגלת מצד ימין למעלה – מה שחיברתי למחט והדלקתי בוידאו.

השילוב של שיטת אלכסנדר עם רפואה סינית – טיפול במרפק טניס

בוידאו אתם רואים דיקור שעשיתי השבוע למטופל עם כאבים במרפק, המוקסה הבוערת על המחטים מחממת אותן ומחדירה חום לגוף. המוקסה מעודדת תנועה של דם באזור וזו טכניקה מאוד שימושית ברפואה הסינית, שמגיעה בכל מיני צורות שונות:

הטיפול נחלק לשלוש:

1. הבנת דפוסי התנועה של הזרועות, המרפקים וכפות הידיים בחיי היום יום של המטופל, כשהוא מבין איך הוא יוצר מתח במרפקים, הוא יודע להבחין בו ברגע האמת: בישיבה מול מחשב, בנשיאת חפצים, במטלות הבית.

לדוגמא, בכל פעם שהוא מרים חפץ או מושך אותו, הוא יכול לעשות את הפעולה מתוך כיווץ חזק של המרפק או הכתף וזה יכול ליצור דלקת. ויש דרך אחרת. דוגמא נוספת – כשהוא יושב מול המחשב ומחזיק עכבר, הזרוע יכולה להיות כבדה מאוד או קלה מאוד – והשאיפה היא כמובן קלות.

2. הוא למד דרך טובה יותר להשתמש בידיים, כך שהמתח במרפקים יכול להשתחרר ברגע האמת, כשהוא מחליף את הדפוס הישן בדרך טובה יותר. כתבתי על זה לדוגמא בפוסט הקודם לגבי החזקה בכפות הידיים.

3. טיפלתי בכאב בעזרת דיקור סיני ומוקסה – הדיקור היה גם ברגליים וגם ביד הפגועה.

ההרגלים שלנו יוצרים את הבעיה בדרך כלל.

שינוי הרגלים יכול לחסל את הבעיה אחת ולתמיד, אבל הוא לוקח זמן ליישום והשינוי איטי יותר. זה יותר השקעה ויותר אחריות שמוטלת עליכם – אבל התועלת עצומה. בטיפול, האחריות מוטלת על המטפל, לחלץ אתכם מהכאב.

במקביל לשינוי הרגלים, אתם יכולים וכדאי לכם להקל על הכאב שלכם בעזרת חימום המקום בבית, טיפול ברפואה סינית, מנוחה על הגב וכל דבר אחר שמקל עליכם. גם תנועה מתונה יכולה להקל על חלק מהכאבים.

כל הפרטים לגבי השיעורים והטיפולים אצלי:

חדש: קורס וידאו מקיף לאנשים עם בעיות צוואר

אוסף הטיפים החשובים ביותר לישיבה מול מחשב

להתחבר לגוף * לשפר את היציבה והיציבות תוך כדי ישיבה במשרד * לחסוך זמן, אנרגיה וכסף וליצור פתרון קבע * להבין מה ההרגלים המזיקים שלך ואיך לתקן אותם כדי למנוע בעיות ולהתחזק * ולדעת איך לסדר את עמדת העבודה באופן שיטיב עם הגוף.

    מאת יואב טלר | bodyguide.co.il
    אתם יכולים גם להירשם לרשימת התפוצה של הבלוג בלחיצה כאן

    Powered By ConvertKit

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.