שיפור יציבה ושחרור מתח: איך להחזיר את הגב העליון ובית החזה למקומם?

יואב טלר שיטת אלכסנדר ושיקום גופני Leave a Comment

המון אנשים סובלים ממתח בשכמות, בכתפיים ובבית החזה. איך אפשר לנקז את המתח שנמצא אצלכם בשכמות? ואיך זה קשור לשיפור יציבה ויציבות? שני הדברים מתחברים יחד בצורה די פשוטה, ואת זה אני מראה היום בסרטון ובפוסט.

צפו בסרטון:

איך ולמה אנחנו סובלים מעודף מתח?

עודף מתח הוא אנרגיה שרירית שתקועה במקום מסוים. כדי לשחרר את המתח, אנחנו צריכים לאפשר לו מפלט, מקום להתנקז אליו, פתח שחרור.

אם ניקח את אזור הגב העליון, השכמות ובית החזה שלנו כדוגמא, נמצא שאורח החיים שלנו (מחשב, משרד, הגה, וסמארטפון כל היום) מעודד את המבנה הזה לקרוס קדימה ולמטה בכבדות, בעקבות המבט וכפות הידיים:

בית חזה שוקע בכבדות…

מבחינת הגוף זו כמובן טעות, ואחרי שנים רבות בהן אזור בית החזה שקע בכבדות, ולא היינו מודעים לכך, לפתע משהו מפריע לנו בתחושה הכללית, בכבדות של הגוף או בכאבים, והבעיה צפה למודעות. בשלב זה אנחנו מחפשים פתרון שיאפשר לנו לשפר את המצב ולהרגיש טוב יותר.

חשבו על בניין, שהקומות העליונות שלו נדחפות קדימה ומושכות למטה, ועוד שנייה מאיימות ליפול… ברור שיוחזק שם הרבה מתח, כדי שהקומות העליונות לא יפלו. אי אפשר לשחרר אותו כל עוד הם מאיימות ליפול, כי אנחנו לא רוצים ליפול על הפנים. רק כשאנחנו שוכבים על הגב, המתח משתחרר ויוצאת לנו אנחת רווחה, אבל רוב היום אנחנו יושבים או עומדים – אז שכיבה היא לא פתרון…


לפני שאתם ממשיכים, אתם מוזמנים להירשם כמנויים לבלוג ולקבל אליכם פוסטים וסרטונים חדשים (בקרוב משהו טוב למנויים בלבד…) [convertkit form=4916177] 

אז איך לשחרר את המתח?

המתח תקוע בשכמות, בבית החזה ובגב העליון. דבר ראשון אתם צריכים להחזיר את המבנה למקומו, את הקומות העליונות שיהיו מעל הקומות התחתונות. כשתעשו את זה, המתח שיושב שם יכול פשוט להתנקז לכיוון האדמה, זו שסופגת את המשקל שלכם.

אם אתם יושבים, והמבנה שלכם מסודר טוב, רוב המתח יתנקז למושב דרך עצמות הישיבה:

אם אתם עומדים, והמבנה טוב, המתח יתנקז דרך כפות הרגליים לאדמה. לשמור על מבנה טוב בעמידה זה קצת יותר עבודה, מכיוון שגם הרגליים צריכות לתפקד כמו שני צינורות ניקוז, ויש לרובנו המון, המון מתח שאנחנו מחזיקים במקומות שונים ברגליים, ומונע את השחרור לתוך הקרקע.

נסו בעצמכם: הכביש והמכוניות

אתם יושבים עכשיו. חשבו על עמוד השדרה שלכם ככביש. אם בית החזה קורס לפנים ולמטה, הכביש שבור. כשמסדרים את המבנה, כמו שאני מדגים בסרטון, מחזירים את הכביש למקומו. אבל אנחנו לא עשויים מאספלט, אנחנו יצורים בעלי רקמות רכות, ובכל רגע ורגע הכביש שלנו יכול לקרוס שוב.

ואז נכנסות המכוניות. אנחנו צריכים ליצור תנועה לאורך הכביש, בעיקר כלפי מעלה. כשאנחנו יוצרים תנועה של מכוניות כלפי מעלה, לאורך כל הכביש, אנחנו משיגים שתי מטרות:

  1. אנחנו גורמים לצמיחה לאורך עמוד השדרה שלנו, שינוי, פתיחה, ריווח בין החוליות, וראו זה פלא, כשהמנגנון הזה עובד בעמוד השדרה, כל שאר הגוף זוכה גם הוא לריווח מכל מיני סוגים.
  2. אנחנו מחזקים ומייצבים את החיבורים של כל חלקי הכביש, כך שהוא לא יתמוטט שוב.

יש כמובן משמעות גדולה לצורה שבה אנחנו עובדים עם הידיים והרגליים בהקשר הזה, לדוגמא, איך לשמור על הכביש זורם בשלמותו כשאנחנו מתיישבים? כשאנחנו הולכים? מטפלים? מתכופפים? עושים תרגילים? רצים? צריך ללמוד איך כל החלקים עובדים יחד, אבל מה שדיברתי עליו היום הוא הבסיס של הבסיס.

לאן ממשיכים מכאן?

  • סדנא קבוצתית של 4 מפגשים בכל יום חמישי בערב בפארק הירקון – יסודות שיטת אלכסנדר ויישומים בהליכה.
    • אפשר להצטרף לקבוצה בכל שבוע – על בסיס מקום פנוי.
    • הקבוצה מכילה 5 אנשים לכל היותר כדי שאוכל לתת לכם יחס אישי – אבחנת הדפוסים שלכם ועבודה מתקנת לעשות בשיעור ובבית.
    • הקבוצה היא דרך זולה יותר לתקן ולשפר את מה שצריך – 360 ש״ח לכל המפגשים.
      רוצים להצטרף? צרו איתי קשר כאן.
  • מסלול פרטני של שיעורים בשיטת אלכסנדר – למי שרוצה יחס אישי לחלוטין ועבודת עומק ממושכת.
    עוד פרטים ויצירת קשר בדף מסלול השיקומי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.