מה לעשות ומה לא לעשות כשרוצים לתקן את הגוף?

יואב טלר שיטת אלכסנדר ושיקום גופני Leave a Comment

למשוך את הכתפיים לאחור, ליישר את הגב, להזדקף בכוח, להחזיק את הבטן בפנים, לדחוף את הסנטר פנימה ולמתוח את העורף, לנעול את הברכיים, להחזיק את כפות הרגליים… הרצון טוב, אבל זה לא עובד. היום אני אסביר למה, וגם כמובן מה כן עובד – כדי ליצור שינוי אמיתי ויציב לאורך שנים, שזה מה שאתם מחפשים.

אנשים מגיעים אלי עם מוטיבציה לעזור לעצמם. מפריע להם משהו, והם מבינים שמשהו לא עובד נכון בגוף. הם רוצים לעשות את הדבר הנכון כדי שיפסיק לכאוב ודברים ישתנו.

רובם ניסו כבר כמה דברים אחרים שלא עזרו להם לאורך זמן. הם נעמדים ליד המראה, אני רואה את מה שהם יודעים ולא יודעים, את הדפוסים וההרגלים הגופניים שלהם.

להחזיק את ״הצורה הנכונה״: מה הבעיה עם זה?

זה לא עובד לאורך זמן

כשאנחנו מחזיקים את עצמנו בצורה הנכונה, שרירים חיצוניים מתכווצים, והם לא טובים בזה, כי זה לא תפקידם. העייפות מגיעה מהר ואנחנו נופלים שוב.

אי אפשר להתקבע על צורה נכונה: החיים הם תנועה

זה לא הגיוני להחזיק את עצמנו בצורה מקובעת, כי הכל משתנה כל הזמן בתוכנו ומסביבנו. הגוף שלנו הוא הטבע הקרוב ביותר אלינו, זוכרים? בטבע אין צורה נכונה, יש רק כוחות שעובדים יחד או כנגד, והם מעצבים את הצורה המשתנה מרגע לרגע.

״צורה נכונה״ היא ניסיון להתקבע במצב סטטי. לומדים לוותר עליה, ולעבור למחשבה על מגמה נכונה, כיוון נכון.

צריך לתת אמון בתהליך שלכם

כי כשאתם מוותרים על התקבעות, משהו יקרה. אתם לא יודעים לאן תגיעו, ולא תמיד יודעים מה תפגשו בדרך, אבל אתם נותנים אמון ביכולת שלכם לנווט את הספינה. להחזיק את הצורה הנכונה זה כמו להישאר קשורים למזח. צאו אל המים.

אמון מתחבר עם אדמה. תמיכה פנימית ויציבות. כשאתם מפסיקים להחזיק את שרירי הרגליים שלכם, לדוגמא, מיד תרגישו שהמשקל יורד לקרקע – אתם מקורקעים, grounded. הקרקע היא המקור הראשון ליציבות המשוחררת שבאה מבפנים.

זה מסובך להחזיק ביחד הרבה דברים נפרדים

אני רואה אנשים מנסים ״להחזיק נכון״ כפות רגליים, שוקיים, ירכיים, כתפיים, צוואר, בטן…. לכל אחד החזקה מסוימת וזה פשוט המון דברים שונים שצריך לעשות ביחד. מסובך ומסורבל מדי. צריך למצוא משהו פשוט שמחבר את הכל יחד.

היכולת המופלאה שלנו היא לשלוט בהכל, לא בדברים קטנים. לא בשריר קטן ברגל, אלא ברגל שלמה. בגוף שלם. במאקרו ולא במיקרו. המאקרו יודע לשלוט בהכל יחד, ולא צריך את כל ההנחיות הקטנות שמפרידות.

החזקה יכולה ליצור נזק אמיתי

ראיתי אינספור בנות שמחזיקות את הבטן בגלל מה שאמרו להם בפילאטיס, והגב התחתון שלהן כואב. מה הפלא? הגב התחתון שלהן נדחף אחורה עם הבטן, איבד את הקשת הטבעית שלו, כי ״גב צריך להיות ישר״ או כי ״אסור שתהיה קשת בגב״. וזה פשוט לא נכון…

חפשו תמונות של עמוד שדרה בגוגל, לא תמצאו שם שום דבר ישר! ועדיין, אנשים מתעקשים ליישר את הגב שלהם בהמון מתח וכוח שרירי, אני מניח את היד על הגב התחתון שלהם ומרגיש שם נוקשות ותקיעות שצריך דחוף לשחרר…


הירשמו כמנויי הבלוג וקבלו פוסטים וסרטונים בלעדיים – אליכם למייל: [convertkit form=4916177]

אז לא צריך להחזיק את הגוף.

לא. אם תפסיקו להחזיק את עצמכם עם השרירים, תחסכו המון אנרגיה. אבל זה לא מספיק רק לעזוב את השרירים, כי אנחנו לא מחפשים להיות סמרטוטים.

הנשק הסודי של שיטת אלכסנדר

שבו רגע על שרפרף, או על קצה הכסא שלכם.
במקום להחזיק את הצורה הנכונה, אנחנו הולכים לדבר על שימוש נכון במבנה הגוף (עצמות) יחד עם הכיוון הנכון.

נסו רגע להחזיק את עצמכם ״ישר״ או ״זקוף״, חזק עם השרירים. זה הקצה הנוקשה – שאנחנו לא רוצים.
עכשיו הרפו את כל השרירים לחלוטין. אתם כבדים ורופסים, וגם את הקצה הנרפה – אנחנו לא רוצים.

מבנה (עצמות)

שבו על עצמות הישיבה שלכם. זכרו שהגו Torso שלכם מתחיל ממש שם, וממשיך כל הדרך עד הנקודה שבין שתי האוזניים, היכן שהצוואר פוגש את הגולגולת.

מסר של כיוון (מהמוח אל הגוף)

הנוכחות בכל הגו הזה, מהאגן, דרך עמוד השדרה כולל הצוואר, לתוך הראש, נמצאת אצלכם בתודעה. הניחו לשרירים שלכם להיות שקטים. לאורך כל הגו חשבו על צמיחה כלפי מעלה תוך כדי הרגעת השרירים, ושימוש בתמיכת עצמות הישיבה אשר בישבן.

עם הזמן תפתחו יכולת לשבת זקופים לאורך זמן, ובפחות מאמץ.

למה זה קורה?

הרגעת השרירים גורמת לשרירים החיצוניים שלכם להפסיק להחזיק את המבנה מבחוץ. השימוש הנכון בעצמות ובמבנה האנטומי הטבעי שלנו מחזיר את הכביש למקומו. המסר הכיווני מסיע את המכוניות על הכביש, ובואו נזכור שאנחנו לא עשויים מאספלט נוקשה… משהו צריך לעבוד כל הזמן כדי לחבר את חלקי הכביש יחד באופן רציף. זה מה שעושה המסר הכיווני – מפעיל שרירים פנימיים יותר, שיודעים לעבוד ברציפות, מחברים את הספינה ומייצבים אותה בדרך של צמיחה.

מה הלאה?

  1. סדנא קבוצתית בת 4 מפגשים, בכל יום חמישי בערב בפארק הירקון: יסודות שיטת אלכסנדר ויישום מיוחד בהליכה. להרשמה כתבו לי כאן.
  2. מסלול פרטני של שיעורים – כל הפרטים כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.