מה עושים אצלי בסטודיו? כל הכלים והשיטות לנגד עיניכם.

יואב טלר הסיפור שלי, שיטת אלכסנדר ושיקום גופני Leave a Comment

התברכתי בסטודיו גדול במבשרת ציון, ויש לי בו מקום לכל הכלים שאני צריך. בואו נראה מה יש שם בפנים ומה עושים עם כל זה: 

זה הסטודיו במצב של טיפול שיאצו. מימין – מזרן השיאצו.

שיאצו מלמדים על מזרון רצפתי, וכך אמורים גם לטפל, אבל הרבה מטפלים ויתרו על המזרון ועברו לטפל על מיטת טיפולים מוגבהת מטעמי חוסר מקום, נוחיות של המטפל או המטופל. אני מטפל על מזרון רצפתי, שזה נותן הכי הרבה מרחב ומאפשר למטופל להתחבר לאדמה. שיאצו, בשונה מטיפולים אחרים הוא טיפול שבו המטפל משתמש במשקל הגוף שלו לצורך הטיפול, קצת כמו לתת לילד שלכם ללכת לכם על הגב. רק עם כפות הידיים, במקרה של המטפל. לכן יש פה אלמנט של ״לחבר את המטופל לאדמה״, וזה הרבה יותר הגיוני לעשות את זה על המרחב הבטוח ביותר – האדמה.

המראה לא קשורה לשיאצו. אלא לשיטת אלכסנדר.

במצב של שיעור אלכסנדר, אני מקפל את המזרון ומניח במקומו כסא. בשיעורי אלכסנדר התלמיד עומד לרוב לצידי המראה ולא מולה. היא נותנת לנו מבט אובייקטיבי על המתרחש, ולפעמים אני מצלם אנשים בוידאו או סטילס כדי לתת להם מושג מה באמת קורה. אנשים שמשנים הרגלים, מרגישים ״לא נכון״ או ״עקום״ לעיתים קרובות, למרות שזה לא נכון. המראה או המצלמה מאפשרת לי להראות להם שהתחושה מרמה אותם, ושמה שמרגיש להם עקום הוא בעצם ישר. ואז – הם נותנים הזדמנות לשינוי.

״מיטת פילאטיס״ או בשמה המקצועי ״רפורמר״ – The Universal Reformer.

דבר חשוב שלמדתי אצל גלית זייף, המורה שלי לאלכסנדר: הרפורמר של פילאטיס הוא כלי שיקומי חשוב מאוד למגוון בעיות, במיוחד בעיות גב תחתון, אבל לא רק. אנחנו רגילים ללכת ״לעשות פילאטיס״, אבל פה העניין הוא אחר. הרפורמר מאפשר לנו להיכנס ל״מעבדה״, לנוע תוך כדי שכיבה, ולראות איך הרגליים והגב עובדים יחד בשכיבה, ללא גרביטציה. שינוי משמעותי של דפוסים שהיה לנו קשה לעשות בעמידה – אפשרי על הרפורמר, ופותח פתח לשינוי במצבים האחרים של החיים.

הבדל אחד עקרוני בין עבודת הרפורמר שאני עושה בסטודיו לפילאטיס המוכר והידוע הוא עומק העבודה, והשאלה החשובה – מה התוצאה שאנחנו רוצים להשיג? חיטוב ועיצוב לא נמצאים בראש מעייני כאיש מקצוע, אלא שינוי הדפוסים שיוצרים כאבים ובעיות. בשביל להגיע לשם צריך להגיע לשורשי התנועה, להתחבר לכוח הפנימי ולוותר על כוח חיצוני.

לאנשים שיושבים מול מחשב: שולחן עבודה.

לא משנה שום דבר, למי שיושב עשר שעות ביום מול מחשב – אופן הישיבה עצמו משפיע הכי הרבה על מצבו הגופני. אתמול היה אצלי בחור שהתקבל לעבודה בחברת הייטק והוא יודע שהוא הולך לשבת על הישבן מתשע בבוקר עד שבע בערב. עברנו על כל הכללים הבסיסיים של ישיבה מול מחשב, כדי שזה יעבור בדרך הטובה ביותר. לשתול אלמנטים של מודעות גופנית בחיי היום יום.

השטח הפתוח לאורכו הרב של הסטודיו מאפשרים לי לעבוד עם אנשים על הליכה ותרגול צ׳י גונג.

הליכה היא הזדמנות מצוינת לעבוד על אלמנטים של מודעות ושינוי הרגלים מכיוון שאנחנו עושים אותה כל יום גם ככה והיא מאפשרת לנו שקט יחסי מהרעש הרגיל. בכל מה שקשור לבעיות רגליים ועמוד שדרה היא כלי עבודה נהדר לשיפור המצב ואני משתמש בו הרבה.

צ׳יגונג נותן לנו אוסף מרשים של תנועות אשר מוציאות החוצה כל מיני הרגלים ודפוסים. ברגע שהם יצאו, אפשר להתבונן עליהם ולשנות אותם. מעבר לכך, אפשר ללמוד דרך הצ׳יגונג מה זו נשימה מלאה ומה זו תנועה מלאה ובאופן כללי, האפקט של תרגול הצ׳יגונג הוא מאוד משמעותי גופנית ונפשית כאחד.

מיטת הטיפולים הקלאסית מאפשרת לאדם שהגיע עייף או כואב להניח את הגב, ולי לעשות איתו עבודה ממוקדת של שחרור מפרקים, הנעת הזרימה הטבעית בתוך הגוף, ולאחרונה – אני עושה אבחנת דופק וטיפול במגע על נקודות דיקור (אקופרסורה), ללא מחטים עדיין.

״השולחן״ כפי שקוראים לו בשיטת אלכסנדר, הוא כלי מרכזי בעבודה הזו, מכיוון שהוא מאפשר לנו להפעיל את הגוף ללא גרביטציה, ועם תמיכה מירבית לעמוד השדרה, מעין סוג של תנאי מעבדה אופטימליים לגוף, שמאפשרים לנו לראות ולעשות דברים בקלות יחסית, ״לרשום״ אותם במרכז העצבים והתנועה שבמוח, ולאחר מכן ליישם אותם במצבים מאתגרים יותר, כמו עמידה, הליכה, ישיבה וכל תנועה אחרת.

ואחת לשבועיים, הסטודיו משתנה כמו רובוטריק ואני מעביר בו סדנת לחמי מחמצת 🙂

אם אתם זקוקים לשדרוג משמעותי של מצבכם הגופני, כל הפרטים כאן:

הירשמו לתפוצה של האתר וקבלו עדכונים על פוסטים חדשים, סדנאות וסרטונים חדשים באזור למנויים:

הירשמו לרשימת התפוצה של הבלוג

יואב טלר | bodyguide.co.il Powered by ConvertKit

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.