כאבי גב תחתון? רפא את עצמך בעזרת שיטת אלכסנדר – חלק א'

יואב טלר שיטת אלכסנדר ושיקום גופני Leave a Comment

רציתי לחלוק איתכם משהו שקרה לי, וכנראה קרה לכם, אם הגעתם לפה. אם כאבי גב תחתון, פריצת דיסק בגב או בלט בגב מטרידים אתכם ונמאס לכם לחיות עם זה – תמשיכו לקרוא…


אף אחד לא פטור מהתופעה הקרויה כאבי גב. אלא אם כן הוא גר באיזה מערה בהודו, ואנחנו לא. אגלה לכם סוד, לפני חצי שנה נולד לנו בן ראשון, ומאז קצב החיים תפס כיוון אחר לגמרי. מי זוכר בכלל מה היה לפני. לגדל ילד זו מתנה ענקית שמלווה בעבודה קשה, עבודת כפיים. רוב העבודה מתרחשת בבית, אני מביא דברים, מבשל, עושה קניות, ועוד מיליון דברים מסביב. אני מתרוצץ ברחבי הבית, ממטלה למטלה, מפעולה לפעולה. ומתכופף, המון.

עברה חצי שנה, ולפתע הופיעו כאבי גב תחתון. מה לעשות איתם?

  • ניסיתם לנוח, אולי אפילו הלכתם לרופא. האם הרופא עזר? משככי כאבים נתנו לכם הקלה זמנית בלבד.
  • הלכתם למטפל אלטרנטיבי. האם הוא עזר לכם? לכמה זמן? האם הכאבים חזרו אחרי כמה ימים?
  • יש ימים שאתם ממש מוגבלים בתנועה. לא יכולים לשבת, לקום או ללכת. קשה לכם להרים חפצים – קשה לתפקד באופן נורמלי.

בשורה התחתונה, נמאס לכם לחיות עם כאבי גב כל הזמן. אתם מנסים לסלק את הכאב אבל הוא נשאר ואפילו מחמיר. מציק.

לא יכולים לזוז? – במקרה של כאבי גב תחתון משתקים

אם אתם סובלים מכאבי גב תחתון קשים במיוחד, וקשה לכם מאוד לחשוב על משהו חוץ מהקלה. קשה לכם לזוז. כשלב ראשוני אני ממליץ לעשות כל מה שעוזר לכם להגיע להקלה:

  • מנוחה אחת לכמה שעות בשכיבה על הגב, כל יום.
  • טיפול אלטרנטיבי או עיסוי משחרר.
  • הורדת כמה הילוכים בקצב החיים.
  • שימוש במשככי כאבים.

כאבי גב תחתון חדים מכריחים אתכם להוריד הילוך. אחרי שהורדתם הילוך, זכיתם להקלה יחסית שמאפשרת לחזור לתפקוד סביר, עם כאבים שנמצאים שם כל הזמן, אבל מאפשרים לך לחזור לחיים. הכאבים לא מנהלים אתכם ביד רמה, אפשר לחשוב ולעסוק בדברים אחרים, ואפשר לעבור לשלב הקריטי (יציאה ממעגל הכאב), בו ניתן להתחיל ללמוד את הסודות של הגוף – אלו שיאפשרו לכם לחיות בלי כאבים. 

השלב הקריטי: יציאה ממעגל הכאב

הרבה אנשים מגיעים אלי בשלב הזה. נמאס להם לחיות עם כאבי גב תחתון והם רוצים לקחת את עצמם בידיים. הצלחה בשלב הזה היא מהפכה של ממש:

  • מתחילים להבין, דרך הגוף, שהכאב הוא לא סתם משהו שקורה, אלא משהו שממש עושים בעצמנו.
  • מתחילים להבין איך אנחנו יוצרים את הכאב, ולכן – איך אפשר להימנע מלעשות את זה – בחיי היום יום.
  • עושים צעד ראשון מחוץ למעגל הכאב: אחרי שהתרגלתם לחיות עם כאבי גב כל היום, פתאום זה נהיה עניין שבא והולך. יש לכם רגעים בלי כאבים בכלל!

טעימה: שיעור ראשון – הדרך לחיות בלי כאבי גב

— בשיעור אתם יושבים על כסא. שואלים שאלה: לאן הגב שלך מושך? האם אתה שוקע וקורס לכיוון הרצפה?
אתה מביט במראה ורואה, לאן הגוף שלך מושך.
אם הוא נופל למטה, אז טוב שאתה רואה את זה. כי אתה קורס בדיוק לתוך הגב התחתון שלך שכואב כבר כל כך הרבה שנים.
הזדקפת עכשיו. כמה זמן אתה יכול להחזיק ככה? לא הרבה. למה?
כי אי אפשר להזדקף בכוח לאורך זמן. צריך ללמוד איך עושים את זה.
אז איך אפשר לא לקרוס ולשקוע לאורך זמן? איך אפשר לא ללחוץ על החוליות הכואבות בגב התחתון שלך?

את כל התשובות הללו לומדים על הגוף באימון הממוקד – לחיות בלי כאבי גב.


שתף את הפוסט: [addtoany]

הרשמה לבלוג: פוסטים חדשים אליך למייל.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.