שיטת אלכסנדר למוזיקאים: לנגן בלי כאבים והרבה יותר טוב

יואב טלר שיטת אלכסנדר ושיקום גופני, שיטת אלכסנדר למוזיקאים Leave a Comment

אתם מוזיקאים עם כאבים או רצון לשפר ביצועים? או שאתם עובדים בעבודה פיזית? איך המנח/יציבה שלכם משפיע על המצב? ואיך שיטת אלכסנדר יכולה לעזור לכם?

ויותר ספציפית: למה כדאי לכם להשקיע במנח של העבודה, הנגינה או השירה שלכם כדי להרוויח המון לטווח הרחוק?

חלק ראשון: המנח עושה את כל ההבדל

אני מסביר בסרטון:

הגוף הוא כלי העבודה שלנו. אנחנו נוטים לחשוב שאנחנו עושים דברים עם הידיים או הרגליים, כי זה מה שגלוי על פני השטח. אבל מה עם הסמוי? התשתית לכל זה?

זרימה טובה בגוף עושה את כל ההבדל בין פציעה או לא, ובין נגינה, שירה או עבודה ברמה גבוהה – או בינונית. וזרימה טובה מתחילה בתשתית לכל זה: הגוף.

הרבה לפני שאתם פורטים על מיתר, מנגנים תו, או שרים צליל, אני ממליץ לכם להכין את כלי הנגינה האמיתי פה: הגוף שלכם.

זה עשוי לדרוש ממכם להאט את הקצב, לעשות משהו פשוט יותר כדי לבחון דרך טובה יותר להשתמש בגוף, אבל אם תשכילו להתמיד בזה – אתם תמצאו את עצמכם טובים יותר בעוד כמה חודשים, וכמובן – הגוף שלכם ישתחרר ממה שהעיק עליכם.

חלק 2: דוגמת החצוצרן

איך להרים משהו בלי ליצור מתח בכתפיים ובידיים? איך לשחרר את המתח כשהוא כבר נוצר? שיטת אלכסנדר למוזיקאים חלק ב' – ולכל מי שסובל מבעיות כתפיים, שכמות, זרועות או צוואר, ומחזיק דברים בידיים… להחזיק חצוצרה זו הדוגמא להיום. מוזמנים לראות את הסרטון:

ההרגל שלכם הוא להשתמש בכוח של הכתפיים והידיים בשביל להרים משהו – וזו בדיוק הבעיה. כי כל חגורת הכתפיים, הצוואר והזרועות מלאות במתח – וזה יכול ליצור לכם כאבים או בעיות.

בנוסף, זה פוגע באיכות הפעולה שאתם עושים – במיוחד על כלי נגינה או שירה, או עבודה פיזית. בישיבה מול מחשב האיכות פחות משמעותית כי לכפתור לא אכפת איך לוחצים עליו… אבל המתח הזה יוצר לכם בעיות וכאבים, שזה מספיק חשוב ומפריע לכם בחיים מאוד.

אז הרעיון שכדאי לכם לקחת היום הוא:

1. להתחיל את הרמת החפץ או הכלי מתוך חופש + צמיחה (כתבתי על זה המון אצלי בבלוג)

2. לא להתחיל מתוך התקשות של מתח בפלג הגוף העליון – זו המסקנה. לשחרר את המתח ולצאת מתוך החופש לפעולה מכוונת של הראש, הגו והזרועות.

3. כשאתם מוצאים את עצמכם מרימים משהו עם מתח עודף, ורוצים לשחרר אותו, המרפקים הם חלק חשוב מאוד לניקוז מתח מפלג הגוף העליון: תנו למרפקים "להתמרפק", להישלף החוצה, לכתפיים להיעזב, אבל האחיזה נשארת חזקה.

שיטת אלכסנדר: מסלול שיקומי פרטני למוזיקאים ולכל מי שיש לו גוף והוא לא מרוצה מהמצב. כל הפרטים כאן:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.