עגבניות, שמפו וכאבי גב

יואב טלרללא נושא Leave a Comment

לפניכם תיעוד של שיחת חולין שגרתית אשר ערכתי עם תלמיד אנונימי, לפני כשבוע. מפאת אורכה ויכולת הקשב המצטמצמת שלנו, אני אגיש אותה בכמה מנות. המנה הראשונה לפניכם.

יואב: למה התחלת עם כל האלכסנדר הזה?

אנונימי: כאב לי הגב ולא מצאתי פתרון אחר.‬ בהתחלה זה מאוד מוזר. אתה מחפש טיפול, אתה לא מחפש שיעורים. הגישה המערבית היא כזו שאתה לא מחפש שיעורים, אלא מחפש להיות פסיבי, לבוא שיטפלו בך כדי שתוכל להמשיך בחיים שלך. לפחות בעניין של כאבים. שתוכל לתפקד שוב.‬ אנחנו חושבים שאנחנו כל יכולים, השתלטנו על כדור-הארץ, מאמינים שהגוף שלנו יכול לסבול הכל, אנחנו יכולים לאכול כמה ג'אנק פוד שאנחנו רוצים ואין בעיה. תופעת הלוואי של לאכול שומן היא להיות שמנים ואז זה לא אסטטי. אבל אם אני יכול לאכול ממתקים כל היום ולהישאר עדיין רזה – איזה כיף. ‬
יותר מזה, אם אתה הולך לחנות טבע אתה רואה שרוב האנשים נראים יותר חולים מהאנשים שלא הולכים לחנות טבע, חיוורים כאלה. חנות טבע זה לאנשים עם בעיות, אנשים עם סכרת. גם כל המוצרים לחולי צליאק. אתה לא חושב שזה בריא לכולם – לא לאכול הרבה סוכר. אז אתה אומר, טוב, אנשים עם סכרת צריכים לאכול פחות סוכר כדי שהם לא ימותו. אבל אתה לא חושב שאנשים יהיו חולי סכרת בגלל שהם אכלו יותר מדי סוכר.‬

‫יואב: ואיך אתה מחבר את זה לכאבי גב?

אנונימי: דבר ראשון שגלית (גלית זייף – מורה לשיטת אלכסנדר) אמרה לי זה שאני צריך להתחיל לאכול בריא. מה ז'תומרת? מה הקשר? כואב לי הגב לא הבטן. אני לא שמן, אין לי מחלה – שאני צריך לאכול בריא. גם היום, כשאני מספר לאנשים שאני אוכל אורגני הם חושבים שיש לי איזה מחלה חשוכת מרפא – בגללה אני צריך לאכול בריא.‬ בעיר תגיד למישהו שמרססים את העגבניה, הוא לא יבין. עד שעברתי למושב לא ידעתי מה זה גידול חקלאי. ראיתי עגבניה והבנתי שהיא הגיעה מהשדה, שיכול להיות שריססו אותה וכל השיט הזה.‬

‫י: כן, עגבניה גדלה בסופר.

א: ככה אתה מרגיש. בסופר יש עגבניות. כמו שאני לא חושב על השמפו שלי – אני לא חושב על המפעל שעשה את זה. באה משאית ושמה את זה על המדף.‬ אנחנו מתרגלים לאכול אוכל שהוא כל-כך לא בריא, שאתה לא חושב על העגבניה שאתה אוכל אם היא בריאה או לא. אני אוכל ביסלי – זה טעים. אז אם אני אוכל עגבניה – היא לא טעימה לבד, אני אשים אותה בסלט. זה נהיה אבסורד שכל הירקות שלנו נהיו לא טעימים – כי אנחנו משווים אותם לגלידה. אז אוכל הוא רק דוגמא לשאר הדברים.‬

‫י: ואיך זה מתחבר מבחינתך בחזרה לגוף?

א: קראתי לפני כן, שאלכסנדר זו שיטה שבה אתה מקשיב לגוף שלך. אם הגוף שלך רוצה להגיד לך משהו בכאב הזה, אז צריך להקשיב לו. למה זה כואב לי? הסתדר לי שאם אתה אוכל בריא – אתה מתחבר קצת יותר לגוף שלך.

י: אני רואה פה הקבלה. יש לך שמפו בבקבוק. בתוכו יש נוזל לבן וריחני שעושה קצף ועושה אותך נקי אבל אתה לא מחובר ל"איך" הוא הגיע לבקבוק הזה, מה עשו בשביל להגיע לחומר הזה. בעיני זה אותו דבר כמו עם הגב. כואב לך הגב, אתה רוצה שיפסיק לכאוב לך. אתה לא רוצה לדעת למה כואב לך הגב ואיך אתה יצרת, כמו שמייצרים את השמפו, איך אתה מייצר את כאב הגב הזה.

א: גם נורא קשה לך להאשים את עצמך, כי בעצם, בשיטת אלכסנדר – בגללי כואב לי הגב. כי אני עשיתי משהו לא בסדר.

י: כן, זה לא נחת עלי סתם מהשמיים פתאום ואיזה מסכן אני ואני חייב מישהו שיעזור לי עם זה.

א: לכן אני חושב שאנשים גם מתים על הרעיון של גנטיקה, נורא קל לאנשים, אנשים ישר אומרים "משקפיים זה גנטי", אפילו לא חושבים על זה, מה זה גנטי? איך זה יכול להיות גנטי אם לפני מאתיים שנה לא היה לאף אחד משקפיים. משקפיים זה דבר חדש. לפני מאתיים שנה לא היו משקפיים! אתה יכול להגיד שאנשים לא ראו ונתקעו בקירות, אבל לא נראה לי שזה היה ככה.

י: אז מה קרה בהמשך?

אתה מצפה לזה שאתה תשכב על הגב והיא תעשה לך את הטיפול. שהיא תרים לך את הרגל, תשחק עם המפרקים שלך. אין מה לעשות, אנשים רוצים להרגיש שהם מקבלים תמורה. גם הרבה מהאנשים באים בתור טיפול ולא משנה מה יגידו להם, הם משלמים בעצם בשביל טיפול. מעטים מוכנים להגיד, "טוב, זה לא טיפול". צריך זמן וסבלנות ובאמת להיכנס לזה.

י: אז מה הבעיה בעצם?

לפעמים, יותר משהם מוכנים באמת להתמודד עם הבעיה שלהם, יותר נוח להם להגיד "טוב, אני אשלם את המאתיים שקל האלה, זה ההשקעה שאני עושה. אני מוכן, ואללה, כואב לי, אני מוכן לשים מאתיים שקל בשבוע, זה מה שאני מוכן להשקיע בעצמי." הם לא מוכנים באמת להשקיע, להתבונן בעצמם, זה המון עבודה. אחרי שנתיים, עדיין יש לי כאבים. הרבה פחות, אבל עדיין זה לא עבר.

***

פה אני עוצר. למה? כי מסתבר שאותו תלמיד אנונימי, הוא לא כזה סטנדרטי. אחרי שנתיים ועדיין יש לו כאבים? מה הוא פראייר? לא, הוא לא. בחלק השני של הראיון, אנסה לברר איתו, מה מניע אותו להמשיך וללמוד את העניין משך שנתיים – או במילים אחרות, כיצד יתכן שכאבי גב הם רק סימפטום בקצה דרך? מה יכולה להניב הדרך הזו חוץ מהקלה לכאבי גב? תשובה בחלק הבא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.