תרגול ריצה והליכה טבעית: איך להפעיל את כף הרגל? חלק ה׳.

יואב טלר ריצה טבעית 2 Comments

אז מה היה לנו?

הרמנו רגל, ודרכנו. היום אני אתמקד בדריכה, ואסגור את המעגל להתרוממות נוספת של הרגליים. בתכלס, קיבלתם זום אין של חמישה פוסטים, למה שקורה בצעד אחד. מדהים, לא? וממש לא כתבתי על כל מה שקורה בשאר הגוף בחמשת הפוסטים האלה. ועדיין, זה נראה הרבה בשביל צעד אחד.

מדהים לראות כמה דברים הגוף שלנו עושה במקביל. אין מחשבים כאלה. וכמו שכתבתי בסוף החלק הרביעי, כשעובדים על זה בגוף, זה הרבה יותר פשוט ממילים שכתובות על מסך. זה מקבל משמעות גופנית שהיא לא חדשה לגמרי; כי יש לנו זיכרון פנימי קדום שיודע שהתיקון הזה נכון. אני רק מזכיר לכם משהו שאתם כבר יודעים. פ.מ. אלכסנדר קרא לזה ״הירושה העילאית של האדם״.

  1. הגענו לדריכה מתחת לגוף. הקרקע היא חלק קריטי בריצה והליכה טבעית, ולכן ההנחיה הבאה: תנו לרצפה לנוע תחת כפות הרגליים שלכם, והניעו את הקרקע בעזרת הכפות. יש אנשים שמדבר אליהם הדימוי של ההליכון – אם כן, אז יופי.
  2. האם אתם יחפים או עם נעליים? ואם אתם עם נעליים, האם הסוליות של הנעליים שלכם אלסטיות ומאפשרות לכף הרגל שלכם לעשות את הצעד המלא? זו נקודה לניסוי. בדקו את העניין.
  3. מה זה הצעד המקוטע והחסר? שימו לב שבהליכה או בריצה הרגילה שלכם, ההרגל שלכם יהיה לקטוע את הרצף המעגלי כדי לזרוק את כף הרגל קדימה, כמו שתיארתי בחלקים הראשונים. לא טוב. קרסוליים נעולים וכו׳.
  4. בצעד המלא, תנו לכף הרגל שלכם ״להתקלף״ מהקרקע עד האצבעות ושימו לב כיצד זה משפיע על הברך שלכם. יש פה גם צורך אמיתי בקיפול של מפרקי האצבעות, ומכאן הצורך בנעל גמישה.
  5. הנה עוד מונח יעיל שהשתמשתי בו באימונים: לקלף את כף הרגל מהרצפה עד שמי שמאחוריכם יראה את הסוליה שלכם. עכשיו בטוח שהברכיים שלכם ישתחררו קדימה, וזה פשוט מאוד: כשהקרסול מקפל את כף הרגל אחורה ולמטה, הברך משתחררת קדימה.
  6. נחשו לאן הגעתם? חזרה לחלק א׳. עכשיו תורכם לא לזרוק את כף הרגל, להמשיך לשחרר את הקרסול, לנחות מתחת לגוף, וכך הלאה.
  7. אם פעם שמעתם את שידורי ערוץ 1 באתלטיקה, אתם בטח זוכרים שגלעד ויינגרטן דיבר על הצעד המלא. והנה – פגשתם אותו גם. הצעד המלא מתקבל כשהמפרקים שלנו עובדים בטווחי התנועה המלאים שלהם, ואצל הרצים האפריקאים רואים את הקרסול מגיע כמעט לישבן. כשמסתכלים עליהם מהצד, רואים ממש את המעגל שהצעדים שלהם יוצרים.
  8. אנחנו לא גמישים ומיומנים כמוהם, אבל זה אותו רעיון. אם תתרגלו את העבודה שנתתי בסדרה, תרגישו כמה דברים:
    1. שהצעדים שלכם הופכים מתהליך מקוטע לתהליך מעגלי, מ״שמאל-ימין״ – לגלגלים.
    2. שהנחיתה על הקרקע רכה יותר,
    3. שיש פחות זעזוע בגוף,
    4. שבשלב ראשון אתם עשויים ללכת או לרוץ לאט יותר, כי הצעדים קטנים יותר. אבל זה טוב.
    5. ועוד מיליון דברים שעשויים לקרות.

דבר אחרון לפני שנסיים: מכניקה זה לא הכל. ברגע שאתם נוחתים, אתם צריכים לצמוח. כתבתי על זה ברגע הקריטי בריצה, ואני אכתוב על זה שוב בפוסט קרוב שכבר מחכה לפרסום.

הירשמו כאן כמנויי האתר וקבלו גישה בלעדית לסרטונים ופוסטים חדשים במייל:

הירשמו לרשימת התפוצה של הבלוג

יואב טלר | bodyguide.co.il Powered by ConvertKit

Comments 2

  1. "בצעד המלא, תנו לכף הרגל שלכם ״להתקלף״ מהקרקע עד האצבעות ושימו לב כיצד זה משפיע על הברך שלכם. יש פה גם צורך אמיתי בקיפול של מפרקי האצבעות, ומכאן הצורך בנעל גמישה."..זה בדיוק חלק הפאזל שהיה חסר לי,בעבודת כפות הרגליים..וזו תהיה עבודת היום:להבחין ולהשלים את התנועה של הכף..וואו..תודה..!

    1. Post
      Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.