המדריך הגופני לאמהות טריות: התחילי כאן!

יואב טלרהורים וילדים 1 Comment

מזה זמן רב מציקה לי אשתי היקרה שאכתוב פוסט ייעוץ לטובת האמהות הטריות. היא אחת מהן כמובן, והיא חווה על בשרה את המהפך שכולכן עוברות: כבר בזמן ההריון, ובמיוחד לאחר הלידה, חייכן הופכים להיות פיזיים מאוד, ולא קלים. בואו נודה בזה, בעידן המודרני הנ"ל, רובנו גברים כנשים, לא ממש מנהלים חיים פיזיים. רוב מה שקורה לנו, קורה במוח – והגוף לא זז לשום מקום.
במובן הזה, לנשים יש מזל, וזו דעתי האישית בתור שגריר של גוף האדם, אחד שלא מוכן לוותר על נפלאות הגוף האנושי. לנו הגברים, קל מאוד להביא ילדים. זה לוקח לנו שלוש שניות בערך ואז אנחנו יכולים ללכת. אתן הנשים, לעומתנו, הרבה יותר מחוברות לטבע – ברגע שאתן נכנסות להריון, הגוף מכתיב לכן את המציאות באופן שלא ניתן להתעלם ממנו – וזה דבר נפלא.

ומצד שני, המודרניזציה ושטף המידע הביאו אותנו, אנשי העולם המודרני, לניתוק קיצוני מהגוף. נוצר מצב בו האישה צריכה לפתע לעבוד מאוד קשה עם גופה.
טרום עידן הפסיביות הגופנית, הריון ולידה היו דבר שבשגרה; כמובן, אחוזי ההצלחה היו נמוכים יותר, אבל הגוף הנשי היה הרבה יותר פעיל וחזק, וכאבי גב כתוצאה מהריון או גידול ילד היו נדירים הרבה יותר. האדם המודרני חלש מאוד מבחינה פיזית, לכן תהליכי ההריון והלידה הפכו לקשים הרבה יותר, ברמה היומיומית-גופנית. הניתוח או האפידורל המקלים על הסבל מגיעים רק בסוף, אבל מה קורה בדרך לשם? ואחרי כן? אינספור נשים סובלות בזמן ההריון ולאחריו מבעיות וכאבים שונים. בניגוד למה שחושבים, כאבי גב לא צצים ככה סתם מהשמיים, הם בסך הכל התפרצות של קריסה גופנית וחולשה שהיו שם תמיד. לקחתן את הגוף לקצה – והוא לא יכול לשאת יותר.

עד כאן הקדמה. תפקידי בכוח, ולא רק לגבי נשים, הוא להחזיר את האדם לגוף שלו דרך המודעות. עלי באופן אישי לא מקובל הנתק הזה מהגוף. לכן למדתי ואני מלמד שפת תקשורת עם הגוף, אשר מאפשרת לו להתפתח ולהתחזק באופן בריא, שלם ושפוי. אלו שמסכימים איתי ורוצים לדעת גם, יקבלו ממני את אותו ידע שאני קיבלתי ממוריי – איך המערכת המופלאה שנקראת (גוף) האדם אמורה לפעול?

היום בבוקר פגשתי את רוני, תלמידה ותיקה שילדה לפני חודש את בתה השנייה. הפתיעו אותה כאבי גב קלים בזמן שישבה עם בתה והאכילה אותה, והיא רצתה להבין למה. אז קודם כל תודה לרוני, כי בזכותה המרצע הזה יצא מן השק סוף סוף, ואני מקווה שנשים רבות יקראו את המילים האלה, יבינו שהן יכולות לעזור לעצמן ואיך.

בששת הימים הקרובים אתן לכן שישה טיפים לגבי התנהלות גופנית לאחר הלידה, ואני מזמין אותכן להביא עוד שאלות – אני אשמח לענות עליהן. השאיפה שלי היא ליצור מדריך "חי" שירכז בתוכו הרבה מידע חיוני לגבי שימוש טוב יותר בגוף לאמהות. גם אבות יוכלו להרוויח מהמדריך, לא רק אתן מרימות ילדים…

אוסף הטיפים החשובים ביותר לישיבה מול מחשב

להתחבר לגוף * לשפר את היציבה והיציבות תוך כדי ישיבה במשרד * לחסוך זמן, אנרגיה וכסף וליצור פתרון קבע * להבין מה ההרגלים המזיקים שלך ואיך לתקן אותם כדי למנוע בעיות ולהתחזק * ולדעת איך לסדר את עמדת העבודה באופן שיטיב עם הגוף.

    מאת יואב טלר | bodyguide.co.il
    אתם יכולים גם להירשם לרשימת התפוצה של הבלוג בלחיצה כאן

    Powered By ConvertKit

    פוסטים מעניינים נוספים:

    Comments 1

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.