איך להרים תינוק? המדריך הגופני להורים – טיפ מס׳ 6.

יואב טלרהורים וילדים Leave a Comment

ברוכים השבים למדריך. לפני זמן מה יצא לאור גיליון אפריל של הירחון "הורים וילדים" ובו נבחרתי לדגמן יחד עם בני הצעיר נועם. על הפרק: איך להתנהל עם הפעוט ולשמור על הגוף שלכם?
בפוסטים הקרובים של המדריך אפרוס את המדור ב"הורים וילדים" לחלקים, ובכל חלק אפרט קצת מעבר למה שתמונות יכולות לעשות.

החלק הראשון עוסק בדבר הכי מאמץ לנו ההורים, שגם חוזר על עצמו כל יום פעמים אין ספור:

ליחצו על התמונה לגודל מלא…

איך להרים תינוק? הדרך הלא טובה…

בהדגמה ה"לא נכונה" אני עושה מה שרובנו נעשה באופן אוטומטי: נשאיר את הרגליים ישרות ו״נשבור״ את הגב. הרגליים ישארו ישרות, ויהיה מתח גדול בברכיים, שינעלו חזק לאחור. בזמן ההרמה מה שיקרה הוא כיווץ רציני: הצוואר נלחץ לתוך עמוד השדרה ועמוד השדרה מתכווץ לתוך עצמו. כל המערכת עובדת באופן מכווץ ומרובה מתח שרירי.

החברים המאוירים בתמונה הבאה מדגימים הרבה יותר טוב ממני איך לא להתכופף. מתוך בלוג קנדי חמוד שמצאתי זה עתה:

איך לא להתכופף.

מתוך HTTP://WWW.TRIKINETIC.CA/2011/04/GOOD-VS-BAD-BENDING-MOVES/

טוב! אפשרות ראשונה:

בשתי ההדגמות ה"טובות" אני מקפיד להשתמש במפרקים שלי בשביל להגיע לנועם. האפשרות הראשונה טובה ומתאימה כמעט לכל אדם על פני כדור הארץ. היא לא דורשת מאיתנו הרבה גמישות – רק תשומת לב:

איך להרים תינוק? הצורה הראשונה:

חלק ראשון: לסדר את החלקים (של הגוף…)

לכל צורת הרמה יש שני חלקים שצריך ללמוד ומשלימים אחד את השני. החלק הראשון קשור למבנה הגוף, לאנטומיה. והוא לא קשה בכלל. כדי ליישם אותו אנחנו צריכים לדעת להשתמש במפרקים שלנו ולדעת מה כל חלק עושה. יישום של החלק הזה לבד יכול לעזור במניעת בעיות והוא חשוב מאוד. אפשר ללמוד אותו בעצמכם:

  1. לפנות אל הילד. לא חצי, לא בערך, להיות ממש מול.
  2. לשלוח רגל אחת לכיוון הילד.
  3. לכופף את הברך של הרגל ששלחתם.
  4. להטות את כל הגב לפנים באמצעות מפרק הירך. קצת מאתגר לרוב האנשים ללמוד את זה לבד, מפני שהנטייה היא לקפל את הגב התחתון ולא את מפרק הירך.
  5. לשלוח את הידיים לכיוון הילד ולהחזיק אותו.
  6. להרים את הילד. אהה! פה נכנס החלק השני. זה החלק שמציל אנשים, שקשור לכוח, למתח ולכאבים. מה בגוף שלכם מרים את הילד? איזה חלק עושה את כל העבודה? ואיך?

חלק שני: איך החלקים עובדים ביחד?

ללמוד את החלק השני זה מעניין. זה קורה אצלי בסטודיו, וזה אומר שאתם מתחברים לגוף שלכם בתנועה, בתזוזה. אתם מרגישים את המתח שלכם, את פקקי התנועה בגוף, ויודעים לשחרר אותן ולמצוא מקור חלופי של כוח, כזה שישמור לכם על הגוף, יאחד אותו, ולא יפרק אותו לחתיכות כואבות ומתוחות. תוך כדי תנועה, ברגע שהגעתם לילד והנחתם עליו את הידיים, אלו האוצרות שתמצאו:

  1. סבלנות: היא המפתח לריפוי. להוריד הילוך ולצאת מהטירוף.
    אם אנחנו סבלניים, אנחנו לא מרימים את הילד מהר מהר, אלא מחכים שנייה עד שנתחבר לקרקע. תחשבו על זה כמו אנימציה כזו של "מר קו" מפעם, מים צבעוניים היו נשפכים לתוך הגוף שלכם מקצות האצבעות, במעלה היד, למרכז הגוף, דרך הרגליים למטה ועד שיגיעו לרצפה.
  2. חיבור: מהרצפה ועד הילד, המים הצבעוניים ממלאים גם את הילד שלכם ואתם מתחברים איתו ביחד לקראת ההרמה.
  3. התרוממות פנימית בגוף שלכם: יש לכם תמיכה מהקרקע, וילד בידיים, זה הזמן להרים את עצמכם. זהו הלב של שיטת אלכסנדר. איך להשתמש ברצפה בשביל להרים את עצמכם ואת הילד?

    בשיעור זה עניין של שנייה להבין – על הגוף. וזה נהדר – אין אדם שחווה את האפשרות החדשה הזו ולא יגיד מיד שהיא קלה יותר וטובה יותר. חלק לא יאמינו שהם התרוממו ככה בזכות עצמם.

    העקרון הוא מאוד פשוט. במקום להשתמש בחתיכת שריר מסוימת יותר מדי, ובשאר הגוף פחות מדי – אנחנו יכולים ומסוגלים להרים את הילד עם מפרקים חופשיים וכוח אמיתי שבא מהגב שלנו תוך כדי שימוש בקרקע. ואז – מה שקורה הוא שבכל פעם שאנחנו מרימים את הילד אנחנו מתחזקים לטובה. לקראת מה? לקראת גוף מאוחד יותר, חכם יותר וחזק יותר. וכן – נקי יותר מכאבים.

טוב! אפשרות שנייה:

האפשרות השנייה היא יותר מאתגרת מבחינה פיזית, מפני שצריך להיות בעמדת ה"כובסת" לכמה רגעים, עם העקבים על הקרקע. מי שיכול להגיע למצב זה בנוחיות, כדאי לו להשתמש בו כמה שיותר – מכמה סיבות:

  • שימוש רב יותר במפרקים, טווח תנועה גדול יותר והפעלה אינטנסיבית יותר של הרגליים. כבר נאמר פה בעבר, שהזרועות הן הרגליים של היום (כי אנחנו מתקדמים בחיים דרך המקלדת…), והרגליים שלנו הופכות לפסיביות יותר ויותר. אז פה – יש הזדמנות להפעיל קצת את הרגליים.
  • מתח מופחת על עמוד השדרה: אם הרגליים עושות את כל הירידה לגובה הילד, והגב נשאר שלם ולא מתקפל (כמו בתמונה למטה), עמוד השדרה מתאמץ פחות.

איך להרים תינוק?

זהו המצב הטבעי שלנו להגיע למטה. הביטו בתינוק/ת שלכם כשהם מרימים משהו מהרצפה. הם יכופפו את הרגליים עד הסוף:

איך להרים תינוק? הצורה השנייה:

חלק ראשון: לסדר את החלקים

  1. לפנות אל הילד. לא חצי, לא בערך, להיות ממש מול.
  2. לקפל את הרגליים עד שתגיעו לגובה הרצפה.
  3. להניח את הידיים על הילד ולהתרומם בעזרת… החלק השני —

חלק שני: איך החלקים עובדים ביחד?

קסם! בדיוק אותו דבר כמו במקרה הקודם. עלו למעלה וקראו שוב איך החלקים עובדים ביחד.

אוסף הטיפים החשובים ביותר לישיבה מול מחשב

להתחבר לגוף * לשפר את היציבה והיציבות תוך כדי ישיבה במשרד * לחסוך זמן, אנרגיה וכסף וליצור פתרון קבע * להבין מה ההרגלים המזיקים שלך ואיך לתקן אותם כדי למנוע בעיות ולהתחזק * ולדעת איך לסדר את עמדת העבודה באופן שיטיב עם הגוף.

    מאת יואב טלר | bodyguide.co.il
    אתם יכולים גם להירשם לרשימת התפוצה של הבלוג בלחיצה כאן

    Powered By ConvertKit

    פוסטים מעניינים נוספים:

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.