כפכפים ונעליים פתוחות בקיץ – איך לעשות את זה בריא?

יואב טלר אורח חיים בריא Leave a Comment

חלק חשוב מתהליך של שינוי הוא להבין מה לא טוב לגוף שלי ולוותר עליו. ציטוט מתוך שיעור השבוע:
״ננעלה לי הברך אחרי שהלכתי עם נעליים פתוחות שלא תופסות את הרגל. בפעם השלישית שזה קרה השבוע, הבנתי שזה בגלל הנעליים, והן מצאו את עצמן בפח.״

מה כפכפים ונעליים רופפות עושות לגוף?

אנשים עם בעיות גב וברכיים, לומדים אצלי ללכת באופן משוחרר וזורם שמיטיב עם המפרקים ועמוד השדרה שלהם. כשהם מגיעים לקיץ ונועלים נעלי קיץ פתוחות, שלא תופסות את הרגל, זה מרגיש להם לא טוב ולא נכון. למה? כי נעליים שלא תופסות את הרגל, יוצרות בגוף חוסר ביטחון, הגוף מפחד לאבד את הנעל, המפרקים ננעלים כדי שהיא לא תיפול, ואנחנו מתחילים ללכת ברגליים ישרות, כמו שני בולי עץ. ומכאן טבעתי את המונח נעליים רופפות.
אגב ללמוד ללכת – סדרת כפות הרגליים בבלוג תתן לכם הרבה מה לשפר בנושא.
העיוות של הגוף מוביל לבעיות וכאבים, כאן ועכשיו – או בעוד שנה. זה אחד מנפלאות הטבע, אנחנו יכולים ללכת עשרות שנים עם רגליים נעולות וכבדות, עד גיל 30 בערך, ואז הגב התחתון מתחיל לאותת.

הנעל האידיאלית

העיקרון הוא כזה: נעל בריאה אמורה להשכיח מאיתנו את עצם קיומה, לקרב אותנו כמה שאפשר לתחושה של יחפות, וכך נוצר המצב הפרדוקסלי שנעל סגורה טובה עדיפה הרבה יותר מנעלי אצבע מאווררות, כי נעל סגורה לא רופפת ולגוף יש ביטחון שהיא לא תיפול. 
אותו דבר אגב, עם תיקי צד שמונחים על הכתף ואנשים הולכים איתם שנים בלי להרגיש שהגוף מתעקם בשביל שהם לא יפלו. כמה שנים אחרי זה מתחילים כאבי גב…

יש פתרון: גם מאוורר וגם תופס

לשמחת כולנו כאן במדבר המהביל, היום יש כמה פתרונות שמאפשרים גם איוורור וגם תפיסה של הרגל:
כפכפי אצבע רגילים עם רצועת גומי נוספת שתופסת את הקרסול מאחורה או סנדלים טובות שתופסות את הרגל. מעבר לכך, חשוב שהסוליה תהיה גמישה ותאפשר לכף הרגל לקחת חלק מתהליך ההליכה. אם אתם הולכים שעות רבות – עדיף לא עם כפכפי אצבע פשוטים אלא עם סנדל או נעל שיועדו לכך.
 
אחרי שיודעים ללכת באופן טבעי ומשוחרר יותר, ונועלים נעליים שתופסות את הרגל, ההבדל הוא ניכר. אנשים מדווחים שהברכיים והגב כואבים פחות, המפרקים משוחררים יותר, התנועה זורמת ומעגלית. יש פה שני חלקים למשוואה: הראשון – להבין איך הגוף אמור לזוז, השני – לספק לגוף נעליים שמפרגנות לתנועה הטבעית.
 
סימן טוב לשיפור המצב הגופני הוא שהרגלי העבר כבר לא מקובלים על הגוף – לא מתאים יותר, הגוף מתפקד עכשיו ברמה גבוהה יותר.
הירשמו כמנויים לבלוג: פוסטים וסרטונים בלעדיים היישר אליכם לתיבה –

הירשמו לרשימת התפוצה של הבלוג

יואב טלר | bodyguide.co.il Powered by ConvertKit

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.