טיפים חשובים לאנשים שסובלים מקור: תזונה, אורח חיים וטיפול.

יואב טלר אורח חיים בריא, רפואה סינית ושיאצו Leave a Comment

החורף מגיע ואיתו הקור… לאנשים שסובלים מקצוות קרים, קופאים מקור ולובשים המון שכבות, כדאי לשמור על תזונה מחממת ולשקול טיפול ברפואה סינית. מה זה אומר? מה לאכול ומה לא? ואיזה תה טעים וכדאי לשתות?

תזונה מחממת – מה זה אומר?

אם אתם אוכלים אוכל קר או לא מבושל (כמו סלט), מערכת העיכול שלכם צריכה לחמם אותו ו"לבשל" אותו בקיבה ובמעיים כדי להפיק ממנו את מה שצריך.

ואם אתם כבר סובלים מקור, חבל לבזבז את אש העיכול שלכם על בישול – עדיף להגיש לקיבה שלכם את האוכל כבר מבושל, להקל עליה, ולחסוך את אנרגיית החימום הפנימית שלכם.

כשאש העיכול שלכם חלשה, האוכל לא מתעכל טוב, לעיתים יש יציאות רכות או שלשולים, ובמקרים חריגים האוכל לא מתעכל בכלל.

עיכול לא טוב אומר שאתם לא מפיקים מהמזון את כל מה שאפשר, הספיגה לא טובה. במקרים רבים אתם תרגישו חולשה כרונית במהלך היום ותחושת כבדות.

מה כדאי לאכול למי שסובל מקור?

זה תלוי באבחנה הסינית שלכם.
לדוגמא – תבלינים שמחממים את הכליות:
ציפורן, קינמון, שומר, פלפל שחור, ג'ינג'ר מיובש, רוזמרין, כוכב אניס.

לאנשים שסובלים מבעיות עיכול שמוחמרות כשקר, כמו שלשולים וכאבי בטן, מומלץ לחמם גם את מערכת העיכול בעזרת מזונות כגון:
דייסות ומרקים עם אורז, שיבולת שועל, בטטה, בצל, כרישה והתבלינים שלמעלה. לאכלני הבשר, עוף, בקר וכבש נחשבים למחממים.

עקרון כללי חשוב: כמה שיותר אוכל מבושל, כמה שפחות (אפילו להימנע) מאוכל לא מבושל.

מתכון לצ'אי ביתי מחמם וטעים:

  • 1 מקל קינמון
  • חצי כפית ג'ינג'ר מיובש (אפשר גם שתי פרוסות ג'ינג'ר טרי – אבל עדיף מיובש)
  • 4 תרמילי הל
  • רבע כפית ציפורן או כמה יחידות ציפורן שלם
  • גירוד קל של אגוז מוסקט
  • כמה זרעי פלפל שחור שבורים
  • אפשר להוסיף גם כוכב אניס למי שאוהב.
  • אפשר להוסיף מעט תה שחור למי ששותה קפאין – אני מעדיף בלי.
  • אפשר להכין עם מים, חלב פרה/עיזים או חלב אורז/אחר. אני מעדיף לבשל עם מים ולהוסיף קצת חלב בסוף.
  • הוראות הכנה: להוסיף את התבלינים ל-3-4 כוסות מים, להביא לרתיחה, להוריד לאש קטנה למשך עשר דקות, אפשר להוסיף חלב בשלב הזה וכפית סוכר עושה גם טוב.

השרית הרגליים לחימום הגוף

אפשרות מעניינת נוספת לטיפול היא השריית כפות הרגליים באותו צ'אי פחות או יותר: מבשלים סיר שלם לאורך 20 דקות לפחות עם כל התבלינים (בכמות גדולה – מדובר בהרבה מים) – ואחרי שהמים מתקררים לטמפרטורה נוחה – משרים את הרגליים.

השריה כזו יכולה לעזור לאנשים שסובלים מקור כרוני וכאבים בפלג הגוף התחתון, ולחמצם את הגוף באופן כללי.

טיפול בקור עם צמחי מרפא של הרפואה הסינית

לאנשים שסובלים מסינדרום רנו, קצוות קפואים, קור קיצוני, בעיות עיכול שמוחרפות בקור, וכו' – כדאי לכם לנסות טיפול בצמחי מרפא סיניים.

הטיפול נרקח באופן אישי בשבילכם ומותאם לדברים שמהם אתם סובלים והשפעתו חזקה יותר מאשר תזונה. חשבו על זה ככה: הצמחים מטפלים בכם כל יום. בשילוב עם (או בלי) דיקור ומוקסה אחת לשבוע, אפשר לחמם את הגוף שלכם ולצאת מהלופ של הקור, בעיות העיכול או ההתקררויות החוזרות…

ג'ינג'ר מיובש

בתמונות שני צמחים מחממים יעילים שתוכלו להשיג בכל מכולת: קינמון וג'ינג'ר מיובש (אבקת זנגוויל). כל אחד מהם מותאם למצבים שונים של קור.

קליפת קינמון

לכל הפרטים וקביעת טיפול ברפואה סינית לחצו כאן.

הפוסטים הכי מעמיקים נמצאים רק פה... הצטרפו לרשימת התפוצה של האתר:

אני שולח מעט מיילים, וכל מייל שאני שולח מלא בכל החומרים הטובים שפירסמתי לאורך כמה שבועות.

    יואב טלר | bodyguide.co.il

    Powered By ConvertKit

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.