איך האגן עושה את ההבדל בין קלילות וכבדות?

יואב טלר שיטת אלכסנדר ושיקום גופני Leave a Comment

הגוף שלכם קליל או כבד? כואב או משוחרר? איך האגן שלנו עושה את כל ההבדל בין שקיעה וצמיחה? בואו נראה.

האגן הוא עצם מאוד כבדה.

קרדיט איור:
By BruceBlaus :Blausen.com staff (2014). "Medical gallery of Blausen Medical 2014". WikiJournal of Medicine 1 (2). DOI:10.15347/wjm/2014.010. ISSN 2002-4436. – Own work, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=27796934

כשהוא מאוזן, כל עמוד השדרה שלנו במקום, ויכולה פתאום להיווצר קלילות בכל הגוף. כשהוא לא מאוזן, הוא כמו סלע שמושך אותנו למטה.

אתם רואים בתמונה איך האגן מחובר מצד אחד לעמוד השדרה ומצד שני לרגליים, ולכן הוא כל כך קריטי. אבל שלא תחשבו שכל הסוד נמצא בו: הוא בסך הכל חלק מהתמונה הכוללת וצריך להתייחס אליו כחלק מהכלל.

המטרה: קלילות כוללת

המטרה שלנו כבני אדם עם שאיפות לגוף קליל, משוחרר וצומח – היא לא לסדר את החלקים, אלא לסדר את כל הגוף כיחידה אחת, כי אז נוצרת קלילות וחופש, ואנחנו יכולים לרפא את עצמנו מכאבים ובעיות.

לדוגמא, אנשים שמנסים לשפר את סגנון הריצה שלהם חושבים שאם הם יפסיקו לנחות על העקב ויתחילו לנחות על קדמת כף הרגל – הריצה שלהם תהפוך לטבעית. זה לא עובד ככה. שינוי הדריכה היא רק אמצעי בדרך למטרה האמיתית: יצירת קלילות כוללת בריצה, בכל הגוף. כל הגוף הוא המטרה הנכונה לשאוף אליה.

דוגמא: האגן בישיבה על כסא – וכאבי גב

כשאתם יושבים, הנטייה שלכם תהיה בדרך כלל לסובב את האגן אחורה עם הרגליים שהתקפלו. במצב הזה הגב התחתון שלכם נמשך למטה בעקבות האגן הכבד, בעקבותיו כל הגוף, ונוצרות לכם בעיות עמוד שדרה. מה לעשות?

1. תתחילו לחשוב על האגן ועמוד השדרה כשני חלקים של אותו דבר: הגו.
2. בפועל – אם האגן שלכם תקוע בתוך הכסא, אתם צריכים לשחרר אותו ולהרים אותו יחד עם עמוד השדרה – למעלה.
3. הדבר היחיד שצריך להיות תקוע בכסא הוא עצמות הישיבה – השפיץ התחתון של האגן.

מה זה אגן מאוזן?

בכל המצבים הנורמליים של תנועה – כמו עמידה, הליכה, ישיבה, שכיבה – האגן צריך להיות מאוזן, כאילו הוא צף על פני המים, או כאילו הוא מאוזן על השפיץ התחתון שלו – עצמות הישיבה.

להיות בני אדם שהולכים על שתיים זה קצת כמו לוליינות, אנחנו מאזנים את עצמנו על שתי כפות רגליים קטנות יחסית, או על שפיצים קטנים כמו עצמות הישיבה, ומוצאים איזון עדין בתוכנו לצמוח. בתוך האיזון העדין הזה נמצא הסוד הגדול של הקלילות וההרמוניה של הגוף.

עם הזמן האיזון העדין הזה מתחזק והופך להיות טבע שני, ואנחנו לא חוזרים לבור יותר. בעיות נפתרות עם הזמן, מסיבה אחת מאוד פשוטה:

החלקים במקומם = זרימה פנימית טובה = קלילות

מה שיוצר את ההרמוניה בגוף הוא תנועת החיים שלנו, הזרימה הפנימית שנושמת ופועמת בתוכנו, והיא כל הזמן שואפת לעשות את זה בשלם, בכל הגוף יחד.

כשחלקי הגוף שלנו לא במקום, יש הפרעה בזרימה הפנימית, והגוף הופך להיות כבד, כולו, במיוחד החלקים שתקועים. יצא לי לעבוד עם בחור ששוקל 130 קילו שהרגיש לי פתאום קליל בידיים, ולחילופין, עם בחורה ששוקלת 50 קילו והרגישה כבדה חצי טון.

זה עניין של זרימה בתוך הגוף, ואפשר לשנות את זה ברגע, אבל אז צריך להמשיך לעבוד על זה.

כשאנחנו מפנים את הדרך ומסלקים הפרעות, התנועה הטבעית הפנימית רוצה לפעול. כשהיא פועלת, פתאום היד, הרגל, הגב, והגוף מרגישים קלים. העבודה שלנו אחר כך היא להתאמן על הדפוס הזה, להטמיע אותו, בכל מה שאנחנו עושים.

התוצאות שוות את ההשקעה, החל מהכאב שמטריד אתכם עכשיו ועד לצמיחה במובן הכי רחב של המילה.

מה עכשיו?

👈 סדנא: אתם מוזמנים ביום שני הקרוב, 13.1, 19:00, ת"א, כדי ללמוד איך להפעיל את הגוף עם שיטת אלכסנדר. 80 ש"ח.
צרו איתי קשר להרשמה כאן.

👈 מסלול פרטני מותאם אישית: הדרך הטובה ביותר לקחת את עצמכם לדרך גופנית חדשה.
שיעורים בשיטת אלכסנדר https://www.bodyguide.co.il/category/at-rehab/

👈 אונליין: מרכז הקורסים שלי שהולך לגדול בתקופה הקרובה: 
https://bodyguide.teachable.com/courses

👈 בלוג: המון פוסטים בנושא הפעלה נכונה של הגוף https://www.bodyguide.co.il/category/at-rehab/

אוסף הטיפים החשובים ביותר לישיבה מול מחשב

להתחבר לגוף * לשפר את היציבה והיציבות תוך כדי ישיבה במשרד * לחסוך זמן, אנרגיה וכסף וליצור פתרון קבע * להבין מה ההרגלים המזיקים שלך ואיך לתקן אותם כדי למנוע בעיות ולהתחזק * ולדעת איך לסדר את עמדת העבודה באופן שיטיב עם הגוף.

    מאת יואב טלר | bodyguide.co.il
    אתם יכולים גם להירשם לרשימת התפוצה של הבלוג בלחיצה כאן

    Powered By ConvertKit

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.