בעיות ברכיים? הנה השאלות הנכונות לשאול את עצמכם.

יואב טלר שיטת אלכסנדר ושיקום גופני Leave a Comment

כמה שאין לנו מושג מה אנחנו עושים עם הברכיים שלנו כל היום, וכמה שזה גורם לבעיות הברכיים שלנו. אומרים לנו לעשות תרגילים לחיזוק השרירים, ואנחנו עושים. כמו קופסא שחורה עם כפתורים, אנחנו מקווים שאם נלחץ על הכפתורים, הבעיות שלנו יפתרו.

אבל מערכת ההפעלה שלנו היא לא כל כך מסובכת, והיא נועדה קודם כל כדי שנפעיל אותה. יש לנו את הצנרת המתאימה מונחת בתוכנו, אבל אנחנו לא משתמשים בה כמו שצריך. אז בואו נדבר על ברכיים היום, וכמה אלגנטי העיצוב של הגוף שלנו. וכשאנחנו מתחברים לאלגנטיות הזו, אנחנו שולטים במצב, מתוך ידיעה והבנה.
ידע הוא כלי הריפוי הכי חזק שיש לנו: הוא מאפשר לנו ליצור שינוי מתמשך מבפנים – להיות המטפלים של עצמנו.

השיעור שהיה היום

בחור בן שלושים ומשהו, עם הסטוריה של קריעת רצועות ובעיות מיניסקוס בברכיים, שסובל מכאבים כבר תקופה ארוכה אחרי פעילות גופנית מוגזמת בתקופה האחרונה וכמה תנועות לא טובות שעשה.
 
מה משותף לכל האנשים עם פציעות הברכיים בעולם? שכולם עדיין צריכים לעמוד על שתי הרגליים שלהם וללכת. כמו שאמר לי הבחור היום, זה ממש ללמוד ללכת מחדש. נכון. בגיל 30 ו-40 לומדים ללכת מחדש. וגם 80. יש אצלי בקליניקה בחור בן 80 שקורא להליכה החדשה שפיתח לעצמו ״הליכה מעדנות״, ומספר שהגב התחתון שלו כואב פחות כשהוא זוכר ״ללכת מעדנות״.

המיקוד הנכון

אז גם הבחור הצעיר יותר הזה עמד בשיעור על שתי רגליו והלך איתן, וקיבל מידע חיוני על ההרגלים שפוגעים לו בברכיים והחלופה הטובה להרגלים האלה.
אני מזמין אתכם לבחון את השאלות ששאלתי אותו – עם עצמכם, ולראות מה עולה לכם. אם תשאלו את השאלות הנכונות אתם תהיו ממוקדים בדברים הנכונים, הדברים שעושים את ההבדל בין ברכיים כואבות וברכיים לא כואבות.

שלב ראשון: עמידה

1. מה קורה בשוקיים שלכם? האם המתח השרירי בשוקיים גדול או קטן? לאן השוקיים מושכות?
2. לאן הברכיים שלכם מושכות? קדימה או אחורה?
3. איך משיכה קדימה או אחורה משפיעה על תחושת הקרקע שלכם? האם אתם דורכים יותר על העקבים או על האצבעות?
4. איך משפיע השימוש שלכם בקרקע על שאר הגוף?

שלב שני: הליכה במקום

1. האם אתם מרימים את הרגל במשיכה של שרירים או בעזרת שחרור המפרקים והעצמות?
2. האם אתם יודעים לשחרר את הברכיים שלכם?
3. מה קורה לברכיים שלכם כשהרגל חוזרת למצב עמידה? 
4. מה עושה הרגל המייצבת שלכם כדי שהרגל השנייה תתרומם?

שלב שלישי: הליכה של ממש

1. האם אתם זורקים את כף הרגל שלכם קדימה כדי להתקדם?
2. האם אתם מושכים את השוקיים שלכם אחורה כדי להתקדם?
3. איזה צליל משמיעה ההליכה שלכם כשאתם דורכים?
4. איזה רטט אתם מרגישים בגוף שלכם כשאתם דורכים? לאן מגיע הרטט?
התשובות לכל השאלות האלה הן סימני דרך שמאפשרים לנו לראות את התמונה השלמה, לשנות הרגלים של שנים וליצור שיפור במצב הברכיים והגוף שלנו.
אחרי טיפולים, אחרי רופאים, אחרי צילומים, אחרי תרגילים, אחרי כל השיטות המקובלות, אנשים מגיעים אלי והם עדיין לא יודעים לעמוד על הרגליים שלהם כמו שצריך. לא יודעים ללכת כמו שצריך. וזה מבחינתי – אלף בית.
 
אמרתי את זה כבר מיליון פעם ואני אגיד שוב: אנחנו עומדים והולכים כל יום, כל היום. זה הדבר הכי משמעותי ומשפיע על מצב הברכיים והגוף שלנו. אם נשנה את זה – נשנה הרבה מאוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.