לפרק הרגלים, לרווח את הגוף מבפנים

יואב טלר שיטת אלכסנדר ושיקום גופני 1 Comment

״אני בלחץ עצום.״

״כל הגוף שלי מתכווץ ואני לא חושב. הכל מתרחש בצורה מסוימת, אני מצליח לתפקד ברמה מסוימת עד שזה נגמר. ואז, כשאני נרגע והמתח יורד, כואב לי כל הגוף. במיוחד הגב התחתון.״

בחור שמתאר עבודה של כמה שעות בסביבה שמכניסה אותו לסטרס עצום.

״בפעם האחרונה שהייתי שם, הסתכלתי על הכסא. תמיד יש שם כסא בשבילי, אבל בדרך כלל אני לא רואה אותו. הוא לא אופציה בכלל בשבילי.״


בעבודה של מודעות גופנית אנחנו פותחים מרווחים.

איפה המרווחים האלה נמצאים?

אנחנו לוקחים פעולה פשוטה, שהייתה אוטומטית עד עכשיו, כמו גוש אחד גדול, ומפרקים אותה לחלקים. מבחינת המוח, במקום הזה לא היה מרווח תודעתי: האוטומט חוסך לנו התעסקות וזמן, עובד מהר ולא שואל שאלות. ברגע שאנחנו מכבים את האוטומט ומתבוננים על מה שאנחנו עושים, נוצר לו מרווח זמן והקשבה חדש, שמאפשר לנו להבין מה אנחנו עושים, ולהקשיב האם עולות פה אפשרויות חדשות.

לאחר כמה שיעורים, לבחור שמצוטט למעלה, צצה לפתע אופציה חדשה. החיים שלו מתנהלים כגוש אוטומטי של פעולות, והוא חסר אונים עד שהוא מתחיל לפרק את הגוש הזה לפעולות מודעות יותר. האפשרות לשבת על כסא בתוך סטרס כל כך גדול לא התאפשרה בתוך הגוש האוטומטי, ולפתע – היא כן. היא תהיה מבורכת אם הוא יבחר בה.

ההחלטה לעצור ולנוח מתקבלת במוח, אך ברור כמה היא קשורה למצב הגופני. מרווחים אחרים יופיעו בגוף יחד עם מרווחי התודעה החדשים, ותמיד, המעבר מחוסר מודעות גופנית למודעות גופנית מחבר אותנו לקצב אחר, שפוי יותר, נכון יותר עבורנו, וברוב המקרים – רגוע יותר.


לפני שאתם ממשיכים, אתם מוזמנים להירשם כמנויים לבלוג ולקבל אליכם פוסטים וסרטונים בלעדיים: [convertkit form=4916177] 

בשיעור קורה הדבר הבא:

לעמוד. להתבונן בעמידה שלך. מה את/ה רואה?

אנשים רואים כל מיני דברים, אבל חשוב לי לתת להם מערכת מושגים מסוימת, שתיתן להם את היכולת להתקדם. בתוך שפע של גירויים, שיטות ואפשרויות, שיטה פשוטה ואפקטיבית מאפשרת התקדמות.

  1. אז לוקחים שפה פשוטה, כזו שהמוח שלנו יודע להוריד לגוף.
  2. בעזרת אותה שפה, יוצרים את הקשר בין המוח ובין חלקים בגוף, מתבוננים ומבחינים באוטומט שהיה עד כאן – מה ההרגל שלי?
  3. מבינים מה ההרגל יוצר. האם הוא טוב לי? בדרך כלל אנשים מכירים את ההרגלים שלהם, אבל לא מסתכלים עליהם במשקפיים מדויקות וברורות מספיק.
  4. לומדים כיצד לשלוח לגוף מסר אחר בעזרת השפה החדשה, ורואים כיצד כל הגוף משתנה כתוצאה מכך.

דוגמא:

  1. שפה פשוטה: מה מושך קדימה בגוף? ומה מושך אחורה? לחשוב על חלקים גדולים: אגן, גב, בטן, רגליים. לא על שרירים.
  2. בעמידה עם הצד למראה: האגן, הבטן הגב התחתון מושכים קדימה. אזור השכמות מושך אחורה. לרוב אנשים לא מבחינים בכך, שגם השוקיים והברכיים שלהם מושכות אחורה, והמשקל על כפות הרגליים נופל יותר קדימה. וזה קריטי.
  3. ההרגל הזה מרוקן ומחליש את הגב התחתון עד כדי כאבי גב, מבליט את הבטן, יוצר מתח רב בגב העליון והשכמות, בברכיים ובשוקיים. כדי לשמור על מנח הראש ולנסות להזדקף, ״מרימים את הראש״, אבל בפועל זה משיכה שלו אחורה שיוצרת מתח מיותר בצוואר. ובכלל, הרבה מדי מתח שרירי מוחזק בגוף.
    דבר נוסף להבין במסגרת השפה החדשה, הוא כיצד החלקים שציינתי כאן עובדים ביחד גם במסגרת ההרגל הזה. הכל עובד ביחד, הכל קשור, לטובה ולרעה.
  4. אפשר להתחיל מהעברת משקל קטנה: לעמוד יותר על העקבים – זה מיד משנה את כל המנח של הגוף! ומשם אנחנו ממשיכים: הגו נשאר אחורה, אפשר להפסיק למשוך את השוקיים לאחור. להפסיק להחזיק מתח ברגליים. הקרקע מורגשת יותר.

קדימה-אחורה: שפה פשוטה, לתוך האיברים המרכזיים שלנו.

השפה הזו מתפתחת עוד, אבל זה הרעיון.

אימונים השבוע

קבוצות – פארק הירקון:
בכל יום חמישי בשעה 18:00 – יסודות שיטת אלכסנדר ויישום בהליכה – לאנשים שרוצים לשפר את המצב הגופני הכללי.
בכל יום חמישי בשעה 19:30 – ריצה טבעית על בסיס שיטת אלכסנדר.
להרשמה צרו קשר כאן.

פרטיים אלכסנדר / ריצה
בתיאום מראש, במרכז תל אביב ובמבשרת ציון.
לתיאום צרו קשר כאן.

Comments 1

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.