מניעת כאבי גב תחתון ע"י שימוש במפרקי הירך

כאבי גב תחתון? רפא את עצמך בעזרת שיטת אלכסנדר – חלק ב'

יואב טלרשיטת אלכסנדר ושיקום גופני Leave a Comment

היום תגלו כמה סודות שמסתתרים בגוף שלכם, ויוכלו לעזור מאוד אם יש לכם כאבי גב תחתון כרוניים. באימונים הממוקדים לאנשים עם כאבי גב אני מלמד את הסודות הללו, כבסיס לריפוי וחיזוק עמוד השדרה של המשתתפים. הלימוד הוא מעשי ופיזי, ומאפשר ליישם את הסודות הללו בחיי היום יום.

חשוב לדעת: הגב שלך לא נגמר בקו המכנסים, אלא ממשיך 10 ס"מ נמוך יותר – וכולל את האגן. כאבי גב תחתון נגרמים לרוב כתוצאה מכיפוף עמוד השדרה בקו המכנסיים במקום כיפוף מפרקי הירך.

איך כאבי גב תחתון מתפוגגים?

בשיעורי שיטת אלכסנדר נהוג לומר: "גו מתארך ומתרחב". גו הוא Torso באנגלית, וכולל את הגב, הבטן, בית החזה, הצוואר והאגן. בקיצור, הכל חוץ מהידיים הרגליים והראש. כשאתם יודעים להאריך ולהרחיב את הגו שלכם, כאבי גב מתפוגגים.

התארכות וההתרחבות של הגו שלך היא דרך להפעיל את עמוד השדרה שלך, במצבים סטטיים או דינמיים, כל הזמן, בזמן עמידה, ישיבה, הליכה או כל פעולה אחרת. אם יש לך כאבי גב תחתון, החיצים הכחולים לא עובדים כמו שצריך וכדאי ללמוד להפעיל אותם כדי לשחרר את הלחץ המצטבר על עמוד השדרה שלך.

כשאנחנו מאפשרים לכל עמוד השדרה שלנו להתארך כלפי מעלה ומאפשרים לגו להתרחב לצדדים, הגוף מקבל את מה שהוא צריך! חוץ מהעלמות כאבי גב תחתון, יש תוצאות נוספות בכל הגוף – הצוואר והגולגולת משתחררים אחד מהשני, הרגליים והידיים מסתדרות במקום ונוצרת קלות תנועה, עם פחות מאמץ ומתח.

זו פעולה שעושים ברגע, וממשיכים לתרגל אותה במהלך היום. היא לא מאמצת או קשה, היא כרוכה בהנחיה פשוטה שנשלחת מהמוח לגוף. אחרי שיעור, שיעורי הבית הם לתרגל הנחיה כזו – תוך כדי חיי היום-יום, ברקע. עם הזמן היא מחלחלת למערכת ומשנה את הגוף מבפנים. בשלב הראשון הכאבים עוברים, בשלבים הבאים נוצרת התפתחות והתחזקות – ממש בלי גבול.

טיפ: עדיף להרים את הילד בלי לחטוף כאבי גב – לא? כשמרימים את הילד, עמדו על שתי הרגליים במידה שווה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.