ג'ינג'ר ברפואה הסינית: למה זה טוב?

יואב טלררפואה סינית ושיאצו Leave a Comment

שורש ג'ינג'ר מיובש – וענייני בטן.

אתם מכירים אותו בתור מה שמוכרים בחנויות תבלינים כאבקת זנגוויל לבנבנה. יש לו איכות מחממת יותר מהג'ינג'ר הטרי לפי רפואת הצמחים הסינית.

מה זה אומר ולמה זה טוב?
המטרה העיקרית של הצמח המיובש ברפואה הסינית, היא לחמם את מרכז הגוף – הבטן. הרבה אנשים סובלים מכאבי בטן ותחושת קור בבטן. בדרך כלל הם יסבלו גם מחוסר אנרגיה. הם אלו שתמיד מתלבשים בעוד שכבות, גם כשלא קר מאוד. עדיף להם לאכול מרק חם, אוכל מבושל, ולא לשתות מים קרים. הם יכולים לסבול גם משלשולים ובעיות עיכול נוספות.

האם הצמחים באמת עושים מה שאומרים עליהם?

מאוד חשוב להבין את ההבדל בין עוצמות שונות של צמחי מרפא. קל להגיד על צמח שהוא עושה משהו, אבל אם הוא חלש מדי בהשפעה שלו, אין לזה הרבה חשיבות.

ברפואת הצמחים הסינית נותנים פורמולות של צמחים, לא צמחים בודדים. אחת הדרכים לדעת אם צמח הוא חזק מספיק בהשפעה שלו, היא לראות אם הוא מופיע בפורמולות סיניות קלאסיות בתור צמח עיקרי. אלו פורמולות שניתנות לאנשים כבר מאות ואפילו אלפי שנים, ואם הן שרדו את מבחן הזמן – הן כנראה שוות את זה.

הג'ינג'ר המיובש שרד את מבחן הזמן והוא עומד בראשות פורמולות שמחממות את המרכז. הוא אחד הצמחים היחידים ברפואה הסינית שהוא גם פוטנטי וגם מוכר לנו מהמטבח שלנו. כי בדרך כלל, צמחים שהם "אוכל" יהיו פחות חזקים באופן משמעותי.

ג'ינג'ר טרי – בחילות, הקאות וצרבות

הגי'נג'ר הטרי הוא אמנם אותו צמח כמו אחיו המיובש, אבל הוא לא צמח ראשי שמוביל פורמולות, אלא אחד שמצטרף לפורמולות קיימות ועוזר להן לבצע פעולות מסוימות. בצורתו הטרייה, הוא חלש יותר בהשפעה שלו.

הוא מוכר יותר מעולם הבישול ומכוס התה ששתינו בהודו, אולי מהסיבה הזו בדיוק – שההשפעה שלו מתונה יותר.

אנחנו רואים את המשותף בין הגי'נג'ר הטרי והמיובש בכך ששניהם משפיעים על המרכז – הקיבה והטחול לפי הרפואה הסינית. אבל, הדבר העיקרי שעושה הגי'נג'ר המיובש כשהוא מצטרף לפורמולות צמחים, הוא לסייע לקיבה עם בחילות, הקאות, צרבות, שיהוקים וגיהוקים. כל הדברים האלו שעולים למעלה כשהם לא צריכים.

דבר מעניין נוסף שעושה הגי'נג'ר הטרי הוא לנגוד רעילות של צמחים אחרים. נהוג לבשל אותו יחד עם צמחים רעילים יחסית, שהם לרוב החזקים יותר ברפואת הצמחים, ולנגוד את רעילותם. לאחר מכן, ניתן להשתמש בהם שוב בפורמולות.

אם אתם מגיעים לטיפול צמחים ברפואה סינית, יש לכם שתי אפשרויות:

1. לקבל פורמולה מותאמת אישית בשבילכם. זו הדרך הטיפולית הכי יעילה והכי משפיעה, ואפשר להתאים לכם גם את אופן הנטילה של הפורמולה, אם זו אבקה של צמחים טחונים, צמחים מיובשים בבישול, נוזל טינקטורה, ספריי לשימוש חיצוני ועוד…

2. לקנות פורמולת מדף בחנות טבע. הפורמולות האלו לא מותאמות אליכם אישית, רובן באות בצורת נוזל אלכהולי, והן לרוב פחות יעילות, אבל מתאימות במקרים מסוימים, במיוחד אם אתם חולים "מזדמנים" ולא סובלים מבעיה כרונית ממושכת.

אם אתם סובלים מבעיה כרונית, אני מאוד ממליץ לכם להגיע לטיפול מותאם אישית בשלבים, הוא ימשך לרוב כמה חודשים לפחות ויכלול מעבר בין 2-3 פורמולות עם הזמן והשיפור המיוחל.

כל הפרטים כאן: טיפולים ברפואה סינית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.