שיטת אלכסנדר

[addtoany]


שיטת אלכסנדר הגיעה לעולם בתחילת המאה ה-20 והיא קרויה על שם פרדריק מתיאס אלכסנדר – ההוגה והמפתח שלה משך קרוב ל-60 שנה.

השיטה נותנת כלים לשיקום והתפתחות האדם באמצעות חיבור בין הגוף והתודעה.

בלב שיטתו של אלכסנדר עומד העיקרון של גירוי ותגובה: כל החיים שלנו למעשה מורכבים מגירויים, חיצוניים ופנימיים; התגובה שלנו לגירויים האלה משפיעה רבות על החיים שלנו – והרבה נמצא בידיים שלנו.

דוגמא מהשיעורים: איך אתה מתכופף להרים את הילד?
זהו גירוי – והתגובה שלך יכולה לגרום לך לכאב גב – ויכולה גם אחרת.
לומדים להגיב בצורה שלא תפרק את הגוף – אלא תטפח מבנה שלם ובריא ותנועה קלה יותר.

אדם שלומד לראות את המרווח שבין גירויים יומיומיים לבין התגובות שלו אליהן, הוא אדם שמפתח חופש בחירה: החופש לבחור בין תגובה כזו, תגובה אחרת או חוסר תגובה.

ספרו הרביעי של פ.מ. אלכסנדר.

דרך הגוף

באמצעות פעולות גופניות פשוטות כמו עמידה, ישיבה והליכה, אנחנו לומדים להגיב טוב יותר לגירויים, ולחסוך לעצמנו המון מתחים מיותרים, כאבים ובעיות אחרות.

התרגלנו להתנהג באופן אוטומטי לאורך השנים והגוף שלנו משקף את זה; אנשים שמגיעים אלי לשיעורים סובלים לעיתים קרובות מהרגלים שגרמו להם לסבול משך שנים.

בזמן השיעור, מעלים את המודעות להרגלים מזיקים, ולומדים לשלב תגובה חדשה במערכת, וכך יוצרים יכולת ליצור שינוי בחיי היום-יום.

עם הזמן, המתח במקומות המועדים בגוף שלכם פוחת והכל מתאזן. הכאבים פוחתים והתנועה היומיומית הופעת למשוחררת וקלה יותר.

שיטת אלכסנדר: מה קורה בשיעורים?

מורה לשיטת אלכסנדר תפקידו לראות, להראות ולהנחות.

  1. לראות: את הרגליו של האדם מולו.
  2. להראות: לאדם את ההרגלים של עצמו.
  3. להנחות:  את האדם בדרך ה"גמילה" מההרגל.

אחרי השיעור – הכל תלוי בכם. ככל שתקחו את השיעור יותר לחיים – תוכלו להתקדם יותר.

דוגמא: איך להתכופף?

בכל פעם שאנחנו מתכופפים להרים משהו אנחנו:

  • מקפלים את עמוד השדרה באמצע;
  • נועלים חזק את הברכיים אחורה – הפוך ממה שהברכיים אמורות לעשות;
  • מכווצים את הצוואר ולוחצים את הראש לתוך עמוד השדרה;
  • מכבידים את משקל הגוף לכיוון הרצפה;

אנחנו יוצרים לחץ ומתח מיותרים בכל המקומות האלו בגוף בזמן שאנחנו מרימים את הילד, יושבים מול המחשב, נוהגים באוטו, או הולכים ברחוב.

אפשר לעשות את כל הפעולות האלה בצורה הרבה יותר אפקטיבית, חסכונית וקלה. צורה שמתאימה יותר לעיצוב המקורי שלנו, איך שנולדנו, הדרך האופטימלית להשתמש במנגנון גוף האדם.

לחץ ומתח לאורך שנים גורמים לנזק. אם אנחנו מפחיתים אותם בעקביות, מנגנון הריפוי הטבעי של הגוף שלנו, כמו פצע שמגליד, מאפשר לכאבים ולמתחים שלנו להתרפא, ואנחנו מתחזקים.

שיעור בשיטת אלכסנדר

שיעור בשיטת אלכסנדר.

 

שיעורים בשיטת אלכסנדר:

אפשר ליישם את השיטה בכל מה שאתם עושים.

כל מי שמעוניין לשפר את מצבו באמצעות מודעות גופנית יכול להרוויח משיטה זו המון.

שלחו לי הודעה בטופס למטה אם אתם רוצים ללמוד איך לעזור לעצמכם, ולהרגיש טוב יותר בגוף.

יצירת קשר


שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

תוכן ההודעה


שתף את הדף:[addtoany]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *